הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ינואר 17, 2024

בלמים חמים, 23.12.2023

מטוס מדגם A319, של חברת American Airlines, המריא משארלוט לכיוון פנסקולה. כאשר המטוס הגיע לגובה 15,500 רגל, הצוות הודיע על רצונם לחזור לנחיתה בשדה המוצא, עקב "בלם נגרר" בהמראה (כנראה בלם תפוס שהתחמם). הם לא רצו להסתכן עם מצב הבלמים ביעד ולכן החליטו לחזור.

יש מטוסים רבים בעולם, שיש להם חיווי על טמפרטורות בלמים, בין השאר למטוסים מדגם זה. בצי 737 שלנו יש לחמישה מטוסים BTMS, לשאר אין. בתרשימים: תצוגת גלגלים ב-Airbus 319, תצוגת BTMS במטוסי 737.

בלם תפוס בנחיתה עלול לגרום לתקר בגלגל או להתחממות עם סכנה לאש. במקביל, הבלם עלול להגיע לספיגת האנרגיה המרבית שלו כך שיכולת הבלימה שלו תיפגע. בעקרון, במצב כזה רצוי להגיע לנחיתה במשקל קל, עד כמה שאפשר, כדי לא להכביד על הבלמים. אורך הנתיב בין שדה המוצא והיעד כ-430 מייל, טיסה של כשעה, מכאן שככל הנראה המטוס לא היה כבד מאד בהמראה (לא הרבה דלק), מה שלא אומר כלום על משקל הנחיתה, שכן על המטוס היו 134 נפשות. אם אני יכול להיכנס לראשו ולשיקוליו של הקברניט, הרי שזה בוודאי העדיף לחזור לשדה המוצא, שהוא שדה ראשי, עם ארבעה מסלולים, הארוך בהם 10,000 רגל, מאשר לטוס לשדה היעד, שהוא שדה הרבה פחות מרכזי ואורך שני מסלוליו הצולבים 7,000 רגל בלבד. מניח שגם שירותי הכיבוי וההצלה ושירותי התחזוקה עדיפים בשארלוט.

  • Incident: American A319 at Charlotte on Dec 23rd 2023, dragging brakes on takeoff (avherald.com)
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס