אש בגורר, 6.6.2024
אש פרצה בגורר (Towbar less), כאשר סיים דחיפה של מטוס B777, של חברת Air France בפאריז. למרבה המזל, או כישורי הנהג, הגורר לא היה מחובר לכן הנסע, בעת שהאש התפשטה. כבאי השדה השתלטו על האש.
מטוסינו יקרים, מתוחזקים בצורה קפדנית, תחת הוראות רשויות התעופה, מופעלים על ידי אנשי צוות שהכשרתם מוגדרת ומוקפדת. אני לא יודע מה היו הנסיבות לכך שפרצה האש בגורר, אבל באופן כללי ניתן לומר שציוד הקרקע המופעל בסמוך למטוסים מתוחזק קצת פחות טוב מהמטוסים עצמם והעובדים המתפעלים אותו הם לעיתים "זולים".
מה עושים אם פורצת אש בגורר המחובר למטוס שלנו? לפני מספר שנים, מטוס 737 נגרר ולאחר שההתנעה הסתיימה והגורר התנתק, החל זה להעלות עשן. לא היה שום קשר בין הגורר, העשן והמטוס, אבל חדירת עשן דרך מערכת המיזוג לתא הנוסעים גרמה לבהלה, בעקבותיה נוסעים יזמו פינוי חירום, למרות הנחיה מפורשת של הקברניט. נוסעים גלשו מהפתחים האחוריים, כאשר המנועים פעלו. אחת הנוסעות נפלה מהמגלשה, נפצעה קשה ונותרה משותקת. אירוע כזה לא רשום לנו בשום ספר. להכריז חירום ולהזעיק את שירותי הכיבוי וההצלה. אם יש חדירת עשן למערכת המיזוג, אולי כדאי להפסיק אותו.
קישור לסרטון שצולם מחלון תא הטייסים, בדף פייסבוק:
בעוד אני עוסק באש בגורר וכותב מה דעתי על ציוד הקרקע, התלקח רכב מדרגות, צמוד לדלת L4, של מטוס של חברת British Airways בלונדון.