הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ספטמבר 22, 2024

אישור מיוחד? 20.9.2024

מטוס מדגם B738, של חברת התעופה הבוליביאנית, המריא משדה התעופה של לה פז. כאשר המטוס הגיע לגובה 16,000 רגל, הצוות החליט לחזור לנחיתה, שכן המטוס לא בנה דיחוס כראוי. 

שדה התעופה El Alto, המשרת את הבירה La Paz, הוא שדה די גבוה… הכי גבוה שאפשר. הוא נחשב לשדה התעופה הבינלאומי הגבוה ביותר בעולם. גובהו מעל פני הים 13,325 רגל (מעט יותר מאורך המסלול, 13,123 רגל). 

מגבלת הגובה הרגילה להמראה ונחיתה, למטוסי B737NG הינה 8,400 רגל. מן הסתם, מכיוון שמדובר בשדה הבית של החברה, יש להם אישור מיוחד. האם היצרן גם עשה התאמות למטוסים?

מדובר באתגר מקצועי לא פשוט. מעבר לכך שביצועי המטוסים מושפעים דרמטית, עם העלייה בגובה, מדובר בתפעול לא שגרתי של מערכת הדיחוס. המטוס על הקרקע לא מדוחס. גובה הקבינה המרבי, בשיוט בטיסה רגילה, הינו 8,000 רגל. משמע שמיד אחרי המראה, הקבינה צריכה להנמיך משמעותית. אמנם התושבים באזור מורגלים לגובה רב, אבל לא כל מי שנמצא במטוס הוא תושב. במטוס 737 רגיל, המסכות נופלות אוטומטית, כאשר גובה הקבינה עולה מעל 14,000 רגל, האם היצרן כייל גובה אחר?

  • Incident: BoA B738 at La Paz on Sep 20th 2024, cabin did not pressurize (avherald.com)
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס