הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
מאי 8, 2024

איבוד קשר רדיו, 18.4.2024

מטוס מדגם A359, של חברת JAL, היה בהצטרפות לסאפורו, כאשר כשלו שלושת מכשירי הקשר VHF שלו. הצוות ביצע את הנהלים של איבוד קשר רדיו (מה הם?), המשיך לנחיתה וקיבל אישור נחיתה באמצעות פנס ירוק. נחת בשלום, בתוך 40 דקות מתחילת האירוע.

מהמאמר עולה כי איבוד הקשר חל כבר בחציית גובה 25,000 בהנמכה. מעקב אחרי הנתיב באתר Flightradar24, מראה כי הצוות כייל 7600, על הטרנספונדר, הקוד לאיבוד קשר רדיו, בחציית גובה 15,000 רגל. הם טסו לכיוון השדה בגובה זה, הנמיכו במהלך שני סיבובי ריתוק , לאחר מכן יצאו דרומה והצטרפו לתהליך הגישה.

איבוד קשר רדיו טוטאלי הוא אירוע יחסית נדיר. לא תמיד הנוהל של השדה או המדינה מכסה בדיוק את הנקודה בה האירוע מתחיל. לאחרונה התרחש אירוע דומה, למטוס אל-על בגישה לציריך, כאשר היו כבר בהכוונת מכ"מ לגישה. הצוות כייל 7600 ואחרי זמן קצר של שמירת הכיוון, פנה לפיינל ונחת. מתקיים תחקיר, מטעם אגף בטיחות.

כיול קוד 7600 בהקדם, הוא פעולה מאד חשובה, שכן הוא מבהיר למגדל או ליחידות הבקרה שלא מדובר בטעות תמימה בתדר, אלא איבוד קשר אמיתי. משם, ליחידות הבקרה יש נהלים ברורים מה לעשות. באזור ההקפה הם אמורים, בגדול, לצפות לבלתי צפוי ופשוט לפנות דרך למטוס, עד לנחיתתו. לאחר מכן להוביל אותו לעמדת החניה.

  • Incident: JAL A359 near Sapporo on Apr 18th 2024, loss of communication (avherald.com)
  • Incident: El Al B738 at Zurich on Apr 12th 2024, loss of communication on approach (avherald.com)
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס