הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
דצמבר 3, 2023

אבדן קשר רדיו, 11.11.2023

אירוע נדיר. מטוס מדגם B764, של חברת United, המריא משדה התעופה של וושינגטון לכיוון ברצלונה. כאשר המגדל ביקש להעביר את המטוס לתדר העזיבה, לא התקבל מענה מהמטוס. הפקח ניסה ליצור קשר גם דרך תדר חברת התעופה, אך ללא מענה. בחציית גובה 2,600, הצוות כייל קוד 7600 על הטרנספונדר. הצוות הצליח לשלוח הודעת ACARS על כך שאין להם קשר רדיו. עצרו טיפוס בגובה 10,000 רגל, פנו בחזרה לכיוון מערב, נכנסו לריתוק כדי לרוקן דלק וחזרו לנחיתה.

איבוד כולל של קשר רדיו דו כיווני הוא נדיר. מה עושים במצב של איבוד קשר רדיו? יש שדות (אמסטרדם לדוגמה) בהם יש הוראות מה לעשות כמעט בכל מצב. יש שדות בהם יש הוראות על הדפיות השונות. ישנם שדות רבים (בן גוריון בכללם) בהם לא כתוב כלום, צריך לפעול על פי הנוהל הבינלאומי או המדינתי. בישראל ההנחיה היא לפעול על פי כללי ICAO. אלה מופיעים בפרק EMERGENCY בג'פסן. לגבי IMC יש תוספות מפורטות, כפי שניתן לקרוא בנהלים המדינתיים בג'פסן (הבדלים מ-ICAO או נהלים מיוחדים למדינה). יש שם הוראות מדויקות לגבי אופן הפעולה בהצטרפות ובעזיבה לישראל האופן כללי ולנתב"ג באופן ספציפי.

"דע שאתה לבדך, אין איש מלבדך ואין איש יודע מה מצבך, לכן חשוב בהגיון".. אמנם המשפט נכתב על תקלת חשמל כללית בפוגה, אבל הסיומת הולמת. בכיול 7600 הבקרה יודעת על מצבך ושאין לך קשר. מצפה שתחזור לנחיתה, רואה לאן אתה טס, יודעת שכנראה תבצע המתנה לרוקן דלק. היא תדאג לפנות לך דרך. במקביל, אפשר לנסות ליצור קשר בדרכים אחרות-HF, SATCOM. במטוסים בהם יש אינטרנט, אפשר גם דרך האינטרנט. הודעות ACARS שבהיעדר קשר VHF יעבדו על SATCOM במטוסים בהם יש כזה. יש מצבים שאפשר גם לקלוט משהו בסלולרי. כדאי להכיר את נהלי החירום, אבל בסופו של דבר להפעיל את חוק ההיגיון.  

  • Incident: United B764 at Washington on Nov 11th 2023, loss of all radios (avherald.com)
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס