הודעות לעיתונות, 2.1.2025
מטוס מדגם A319, של חברת Allegiant, המריא מלאס ווגאס. הצוות עצר טיפוס, בגובה 20,000 רגל, עקב תקלת מנוע. הצוות כיבה את המנוע והחזיר את המטוס לנחיתה בטוחה. חברת התעופה פרסמה הודעה, לפיה המנוע כובה מטעמי זהירות (Precautionary shutdown).
אחרי כמעט כל תקרית, בוודאי תאונה, חברות תעופה מוציאות הודעות לעיתונות. אני נמצא בעסק הזה הרבה שנים ולא מכיר מושג כזה. מנוע מכבים כאשר ה-NNC מורה לכבות אותו. אף אחד לא מכבה מנוע "מטעמי זהירות". יש תקלה, עושים NNC ואם צריך לכבות, מכבים. טעמי הזהירות מוגדרים על יי היצרן. כיבוי מנוע, שלא על פי הוראת ה-NNC מכניס את המטוס למצב חירום, שהוא לא היה בו קודם. מה הבעיה לכתוב שמנוע כובה עקב תקלה? לא חייבים אפילו לפרט מה הייתה.




