קיפול כן נסע קדמי, בעמדת חניה, 8.1.2025
מטוס מדגם B737, של חברת TUI, חנה בעמדת שרוול בבריסל, כאשר כן הנסע הקדמי שלו התקפל. באותה עת לא היו נוסעים על המטוס (טכנאים כנראה כן..).
מה גרם לכן הנסע הקדמי להתקפל, על הקרקע? לא יודע בוודאות, אבל סיכוי מצוין שהייתה יד שהרימה את ידית הגלגלים. לכני הנסע יש נעילה, המיועדת למנוע קיפול על הקרקע. כדי להרים את הידית למצב UP, כאשר המטוס חש מצב קרקע, יש צורך למשוך בהדק, הנמצא בתחתית הידית. להלן ציטוט מה-FCOM. ההדגשה אינה במקור.
Landing Gear Operation
The landing gear are normally controlled by the LANDING GEAR lever. On the
ground, a landing gear lever lock, prevents the LANDING GEAR lever from
moving to the up position. An override trigger in the lever may be used to bypass
the landing gear lever lock.
לפתרון תקלות, לעיתים טכנאים נדרשים להרים ידית גלגלים. יש צורך לעשות כמה הכנות מוקדמות, אחת מהם היא התקנת פינים בכני הנסע, למניעת קיפולם. היו מקרים בהם לא הוכנס פין, מקרים בהם הוכנס פין לא נכון וגם מקרה שבו הוכנס הפין הנכון, אבל למקום הלא נכון (B787 בלונדון). לרוב כן הנסע הקדמי הוא זה שמתקפל, שכן כני הנסע הראשיים מתקפלים פנימה ומרבית משקל המטוס עליהם, בעוד כן הנסע הקדמי מתקפל ישר קדימה או אחורה ואין עליו כמעט משקל.




