חשיבות תאורות המסלול
כידוע תאורת צידי המסלולים היא לבנה. עם זאת, ב-2,000 הרגליים האחרונים, או בשליש האחרון של המסלול, התאורה הופכת לצהובה. מדובר בעזר התמצאות חשוב. מתברר כי הנחיית ICAO, כפי שהיא כתובה ב-Annex 14 מתייחסת למסלולים עליהם מתבצעות המראות בלבד.
ברשת היעדים של אל-על יש כמה מסלולים המשמשים להמראות בלבד. מסלול 30 בבאטומי, לדוגמה. גם ארבעת המסלולים של מדריד. לדוגמה-על מסלול 36R יש המראות, אבל לעולם לא נחיתות. אותו הדין לגבי 36L, 14R/L.
IFALPA סבורים כי חשיבות עזר התמצאות לטייסים זה, גבוהה, בין אם מדובר בהמראה או בנחיתה. 75 אחוז מהחריגות מהמסלולים, בחמש השנים האחרונות, אירעו בנחיתות.
על כך נייר העמדה הקצר שבקישור.




