הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
מרץ 9, 2025

הרחום והחנון, 1.5.2024

מטוס מדגם B738, של חברת התעופה העירקית, נחת על מסלול סגור לעבודות בטהראן. המטוס הגיע מכיוון מערב והצטרף לנחיתה בשדה התעופה על שם האימאם חומייני. בשדה יש שני מסלולים מקבילים וקרובים, בכיוונים 11/29, רק 200 מטר ביניהם. המטוס קיבל מרשה להצטרפות, כאשר בקר ההצטרפות לא ציין את המסלול בשימוש. יחד עם זאת, היה NOTAM בתוקף שסגר חלק ממסלול 11L לעבודות והסגירה צוינה גם ב-ATIS. המטוס היה בשיירה של 4 מטוסים מצטרפים. כאשר הצוות הבחין בכך שהם מעט גבוהים יחסית לדרוש, הם ביקשו לעשות 360, אולם הבקר סירב, שכן זה לא התסדר לו עם התנועות האחרות. פקח המגדל נתן לצוות אישור לנחות על מסלול 11R. הצוות ביצע Readback בו חזר על המרשה כראוי, לרבות המסלול הנכון, ולאחר מכן אמר 11L. הפקח לא שם לב לכך. המטוס ביצע את הגישה ונחת בשלום. אחרי הנחיתה הפקח עדכן את הצוות על הטעות שעשו. למרבה המזל, הם הספיקו לפנות את המסלול לפני האזור הסגור לעבודות.

הסיבה לתקרית, על פי החוקרים: הצוות לא הקדיש תשומת לב ל-NOTAM למידע ששודר ב-ATIS ולמרשה שקיבל מהמגדל והתרכז בעיקר בניסיון לאבד גובה בגישה לשדה. 

The Compassionate the Merciful, זו הכותרת שמעל דוח החקירה האיראני, זו תפסה לי את העין. בדקתי, לאורך כל הדוח לא צוין איזו גישה המטוס ביצע. סביר להניח שאם היה מדובר ב-ILS, היה קצת יותר קשה לטעות, למרות שגם זה כבר קרה. החוקרים מציינים כי יתכן שהצוות היה כל כך מרוכז בטיפול מאוחר בפוטנציאל הגבוה, שהקשב שלו לתמונה האווירית ולמיקומו היה מוגבל. לנו כטייסים יש קשב מוגבל. כל אחד שביצע גישה לא מיוצבת, יודע כמה תשומת לב זה גזל ממנו, כדי לנסות לייצב אותה או לחשוב אם ללכת סביב. זו עוד סיבה לבוא מאורגן ורגוע, כדי לא לעשות טעויות טיפשיות. נחיתה על מסלול לא נכון, בפרט מסלול סגור, עלולה להיגמר בתאונה קטלנית. 

  • iraqi_b738_yi-asi_tehran_240501_final_report.pdf
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס