הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
פברואר 23, 2025

תקלת מד גובה אלקטרוני, 13.2.2025

מטוס מדגם A319, של חברת Air Canada Rouge, המריא מאנטיגואה לטורונטו. בחציית גובה 800 בטיפוס, החלו להתקבל הודעות והתרעות שונות, שמקורן היה תקלת מד הגובה האלקטרוני (התרעת מצב כני נסע, מנועים וכיוצא באלה). הצוות הבין שמדובר בהתרעות שווא. עצרו טיפוס, נכנסו לריתוק כדי להתמודד עם משמעויות התקלה. בהתייעצות עם מוקד תחזוקה, הם משכו לחיץ הקשור למערכת מד הגובה האלקטרוני ובכך פסקו ההתרעות. נחתו בשלום בשדה המוצא. 

מזכיר שהתאונה של חברת Turkish באמסטרדם, התרחשה בהמשך לתקלת מג"א שמאל. בפיינל המטוס התנהג כאילו הוא על הקרקע וסגר מנועים בגישה לסרק, כמו Retard של נחיתה. לצוות היו התרעות שונות במהלך ההצטרפות, אבל הם לא ממש התייחסו אליהן. תקלת מג"א גם עלולה להשפיע על התנהגות הניווט במוד LNAV ועוד השפעות שלא כולן כתובות בספר. העובדה שצוות מזהה את התקלה, זה כבר חצי הדרך לפתרון. לא נהוג למשוך לחיצים בטיסה, למעט אם כתוב במפורש ב-NNC. יש מצבים שבהם, משיקולי בטיחות, מוטב לעשות זאת, גם אם לא כתוב. כמובן שיש לנקוט משנה זהירות ולבצע תהליך קבלת החלטות מסודר. זה מסוג התקלות בהן, אם יש זמן, זה לא רע בכלל להתייעץ עם גורם טכני על הקרקע. בכל מקרה, כדאי לחשוב מה ההשפעות של נטרול מד הגובה האלקטרוני. יש כאלה והן עשויות להיות שונות אם מדובר במג"א שמאל או ימין.

  • Incident: Canada Rouge A319 at Antigua on Feb 13th 2025, radar altimeter malfunctioning
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס