פניה של אוטובוס, 11.2.2025
מטוס מדגם B773, של חברת American Airlines, נחת על מסלול 36R בשדה התעופה של שארלוט ופנה שמאלה למסלול הסעה A. מדובר על פניה של 125 מעלות. במהלך הפניה כן הנסע השמאלי של המטוס ירד אל הדשא. הצוות כנראה לא הבחין בכך והמשיך בהסעה לעמדת החניה. לכן הנסע כנראה נגרם נזק, כי המטוס לא המשיך בתוכנית טיסותיו הרגילה. למה הוא קיבל מרשה שמחייב אותו לעשות תמרון כזה, אם ממילא הוא היה צריך לחצות מסלול ולהסיע צפונה? זה שאלה אחרת.
חלקנו "נוהגים" במטוסים רחבי גוף, שהם גם ארוכי גוף. למרות שהתיאוריה ידועה, לפעמים אנחנו שוכחים שכדי להשלים פניות על מסלולי הסעה באופן בטוח, הקוקפיט צריך לעבור את ציר מסלול ההסעה או ההמראה אליו פונים, כדי לאפשר לכני הנסע הראשיים לנסוע משני עברי קו ההסעה. כמו פניה של אוטובוס (תכלס…). הטיסה נגמרת במונית.




