הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
אוקטובר 6, 2024

חריש עמוק, 1.10.2024

מטוס מדגם Boeing 737-8 MAX, של חברת Ryanair, נחת בשדה התעופה של ברגמו, אבל פיצץ את כל הצמיגים. כני הנסע נגררו ונשחקו על המסלול וגרמו נזק לאורך כ-450 מטר.

אורך המסלול לשימוש בנחיתה, בברגמו (LIME/BGY) הוא 8,993 רגל, 2,741 מטר. תנאי מזג האוויר היו טובים. מה יכול לגרום למטוס לפוצץ את כל הצמיגים? מה המשותף לכולם? נכון לרגע כתיבת שורות אלה אין מידע בדוק, אבל תקלת Anti-Skid לדוגמה, יכולה לספק הסבר. תקלה כזו יכולה להתרחש באוויר ואפשר גם לשגר עם מערכת לא תקינה על פי MEL. ב-QRH וב-MEL יש הסברים מפורטים, עד כמה שאפשר, לגבי טכניקת הבלימה. מובן שהבלימה נעשית ברגליים בלבד, מה שאנחנו לא ממש מאומנים בו (למעט בקטע האחרון של ריצת הנחיתה). שימוש לא נכון בבלמים, לחיצה מוגזמת בתחילת ריצת הנחיתה, יכולה לפוצץ את כל הצמיגים. ככה פשוט וזה קרה אין ספור פעמים בעבר.

השלכות… ברור לגמרי שהמטוס נתקע על המסלול ואפילו לזמן רב, כי היה קושי של ממש לחלץ אותו. משמע שהמסלול היה סגור וגם השדה כולו, לזמן לא מוגדר (במקרה דנן העריכו 4:30 שעות, לא יודע כמה זמן זה נמשך בפועל). לעיתים אנחנו משתמשים בשדה זה כשדה משנה למילאנו. באופן כללי, אנחנו משתמשים, לא מעט, בשדות עם מסלול אחד, כשדות משנה. מה קורה אם נתקע מטוס על המסלול והשדה נסגר? לוקח זמן מסוים עד שיוצא NOTAM שסוגר את השדה. יתכן שאין לנו שדה משנה ואנחנו אפילו לא יודעים. 

  • Incident: Ryanair B38M at Milan on Oct 1st 2024, all main tyres damaged on landing (avherald.com)
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס