הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
אוקטובר 6, 2024

דילמת הקברניט, 26.9.2024

מטוס מדגם A321, של חברת ANZ (ניו זילנד), נחת בשדה התעופה של Wellington, בתנאים שכללו רוחות מסלול חזקות ומשביות. המטוס נגע קשה, ספק עם דפיקת זנב במסלול. הצוות הלך סביב ובהמשך ביצע סטייה לשדה משנה Auckland. בדרכם לשם טיפסו לגובה 18,000 רגל. אחרי נחיתה המטוס נבדק ונמצא שהנחיתה הייתה בעומס של 2.9 ג'י. לא נמצאו סימנים של דפיקת זנב. לעומת זאת נוצרו קמטים במעטפת המטוס. נכון לרגע כתיבת שורות אלה, המטוס טרם חזר לטיסה. 

ישנה טענה לפיה המטוס נכנס לגזירת רוח ממש לפני הנגיעה, מה שתרם לכך שהנגיעה הייתה קשה ובהמשך לכך שהצוות החליט לטוס לשדה משנה. בקישור יש סרטון.

נחיתה קשה, אף גבוה. אולי Bounced Landing. בנסיבות כאלה קשה לצוות לדעת האם דפקו זנב או לא והאם נגרמו למטוס נזקים אחרים. הרי רק בידיעון זה קראתם על מטוס שביצע נחיתה קשה בה דפק את כני הנסע ברמה הדורשת את החלפתם. האם זה נכון לקפל כני נסע אחרי נגיעה קשה מאד, בטרם נבדקו? האם זה נכון לטוס לשדה אחר, מה שדורש טיפוס לגובה שכדי לטוס בו יש לדחס את הקבינה, כאשר יש חשש אולי לדפיקת זנב ונזק מבני? דילמה, שכן מצד אחד יש תנאים לא ידידותיים בשדה היעד, מצד שני הטיסה לשדה אחר עלולה לגרור איתה סיכונים אחרים, שאנחנו לא יודעים לכמת. האם הצוות בכלל חושב על האפשרות שהוא דפק זנב ושאולי יש נזק מבני? כל אלה שאלות שצוות, שנקלע למצב כזה מן הראוי שידון בהן בטרם יקבל החלטה. 

  • Accident: ANZ A21N at Wellington on Sep 26th 2024, hard landing and tail strike (avherald.com)
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס