הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
אוקטובר 6, 2024

ירידה מהמסלול בנחיתה, 14.9.2024

מטוס מדגם A359, של חברת Thai, בטיסה ממלבורן לבנגקוק, נחת, על מסלול 19L, אבל ירד, למשך זמן קצר, שמאלה מהאזור הסלול. כתוצאה מכך נגרם נזק ל-7 גופי תאורה (זה אומר לפחות 420 מטר). ככל הנראה נגרמו נזקים גם למטוס, שכן הוא חזר ללוח הטיסות רק 11 יום לאחר מכן. 

מה יכול היה לגרום (או לתרום…) לכך שמטוס כזה מודרני ירד מהמסלול? לפי ה-METAR, שפורסם רבע שעה לפני הנחיתה, מזג האוויר לא נראה קשה במיוחד, אבל הייתה הערה לגבי אפשרות לשינוי זמני, שהחל בדיוק כאשר המטוס נחת:

 TEMPO FM1245 TL1400 27015G25KT 4000 TSRA=

רוח צולבת חזקה, עם משבים, ראות שהופכת להיות מוגבלת, אחרי שהייתה 9999. כל זאת, ככל הנראה מלווה בגשם, מתחת לסופת רעמים. כפי שאנחנו מכירים את בנגקוק, יכול לרדת שם מבול, שנראה כמו מפל מים, שלא רואים כמעט כלום. כל זה בתוספת רוח צולבת חזקה ומשבית, עלול לגרום לסטייה וטעות אופטית. כבר אינו בעבר מקרים בהם מטוסים נחתו בצד או שירדו מהמסלול בתנאים כאלה.

 תנאי מזג אוויר כאלה הם Threat שהצוות צריך להתכונן אליו. 

  • Incident: Thai A359 at Bangkok on Sep 14th 2024, temporary runway excursion on landing (avherald.com)
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס