הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
אוקטובר 6, 2024

נחיתה "פוזיטיבית", 15.9.2024

מטוס מדגם A321, של חברת Sunclass, בטיסה משטוקהולם, נחת על מסלול 19 בסקיאטוס. הנחיתה הייתה קשה. המטוס הסיע לעמדת החניה. בבדיקה אחרי הנחיתה התברר כי למטוס נגרמו נזקים וכי יש להחליף את כני הנסע. המטוס תוכנן לבצע טיסה העברה לקופנהגן, לשם כך.

שדה התעופה של האי Skiathos, Alexandros Papadiamantis, (LGSK) כולל מסלול אחד 19/01. אורכו 5,341 רגל ורוחבו 30 מטר. משני קצותיו ים. השדה הוכתר, בשנת 2020, כשדה עם הנוף היפה באירופה (The most scenic airport). מדי כמה ימים מתפרסמים סרטונים ותצלומים של מטוסים, בגובה נמוך, לפני נגיעה במסלול.  בקישור המצורף יש גם סרטון, בו נראית הנחיתה הספציפית, מכיוון סוף המסלול, בערך 16:20 דקות מתחילת הסרטון, עם חזרות ותקריבים. 

שדה קצר מהווה אתגר ולעיתים גורם לטייסים לשנות טכניקת נחיתה, כדי "להדביק" את המטוס למסלול מוקדם. שמעתי ביטויים כמו "נחיתה פוזיטיבית", "כמו פנטום על נושאת מטוסים" וכדומה. בשדה זה לעיתים קרובות נושבות רוחות צד חזקות ומשביות, מכיוון המדרון של ההר. תוסיפו לזה שהמסלול צר, מה שעלול לגרום לטעות אופטית לטייסים, לחשוב שהם מעט יותר גבוהים ממה שהם באמת ותקבלו סיכוי לבומבה בנחיתה. מכיוון שאנחנו בני אדם (רובנו לפחות) לפעמים דעתנו עלולה להיות מוסחת לנוף, לאנשים שממתינים ומצלמים בפיינל וכיוצא באלה.

לא בכדי אין בספרות התייחסות לטכניקת נחיתה על מסלולים קצרים (למעט נושא הבלימה). אם זה נכנס בביצועים, זה נכנס וטכניקת הנחיתה הרגילה, תקפה גם למסלולים קצרים.

  • Accident: Sunclass A321 at Skiathos on Sep 15th 2024, hard landing (avherald.com)
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס