הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
אוקטובר 20, 2024

פציעה קשה של עובד קרקע, 24.8.2024

מטוס מדגם B753, של חברת CONDOR, נחת בשדה התעופה של Palma Mallorca, הסיע ונכנס לעמדת החניה. לפני שהצוות הספיק לכבות מנועים, עבר עובד רחבה מאחורי אחד מהם, הוטח לקרקע על ידי זרם האוויר ונפצע קשה. מכיוון שמדובר בתאונה, עם נפגע, נפתחה חקירה.

הכללים באשר לעבודה סביב המטוס מחמירים. למרות זאת היו בשנה האחרונה מקרים בהם עובדים נשאבו לתוך כונס של מנוע ועובדים שנפגעו מה-Jet. מה אנחנו, כטייסים, יכולים לעשות? לא הרבה. אנחנו עושים את הפרוצדורה שלנו. לרוב אנחנו נכנסים לעמדה, אחרי שהנענו APU והפעולה הראשונה שמבצעים, אחרי עצירה והצמדת PARKING BRAKE הינה לכבות את שני המנועים. רק אחרי כיבוי המנועים, אנחנו מפסיקים את ה-Beacon. לעובדי הרחבה אסור לגשת למטוס כאשר המשואה פועלת. כל עיכוב בכיבוי המנועים, מגדיל את הסיכון שמישהו יעשה טעות שתעלה לו. במקרה שנכנסים לעמדה ללא APU ועם מנוע עובד, המשואה ממשיכה לפעול, עד חיבור המתח. במקרים כאלה אמורים טכנאים, שהוכשרו והוכנו לכך מראש, לגשת למטוס, רק מלפנים, לחבר את המתח ולאפשר לנו לכבות מנוע ואחריו את המשואה. 

פציעה, או חלילה מוות של עובד, הנותן שירות למטוס, עלולה להביא למתח ועומס מנטלי על צוות הטיסה, גם אם לא הייתה לצוות אחריות ישירה לתאונה. אני הייתי איש צוות בטיסה, של 747-200, לשדה התעופה של Orly  (פעם טסנו לשם). במהלך העמסת המטוס, עובד שינוע של השדה, נפל מה-Highloader ונהרג. כמובן שלנו כצוות לא הייתה נגישה לעניין אבל מכיוון שהייתה תאונה, עם נפגע, שלטונות השדה וגם המשטרה הגיעו למקום ופתחו בחקירה. אותנו זה עיכב במעט, אבל התחושה מאד לא נעימה ובמקרים מסוימים, עלולה להשפיע על התפקוד.

  • Accident: Condor B753 at Palma Mallorca on Aug 24th 2024, ground worker exposed to engine exhaust (avherald.com)
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס