הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ינואר 12, 2025

אש בסיפון המטען הראשי, 9.11.2024

לזה באמת אפשר לקרוא Total Loss…

מטוס מטען, מדגם B734, של חברת Total, היה בגישה לסאו פאולו, כאשר הצוות הכריז חירום ודיווח על אש בסיפון המטען הראשי. לאחר זמן קצר פסק הרדיו עם המטוס, אם כי הטרנספונדר המשיך לשדר. הצוות הצליח להנחית את המטוס ונעצר על המסלול. המגדל דיווח על אש מגוף המטוס. הצוות הצליח לחלץ את עצמו, באמצעות החבלים, דרך חלונות תא הטייסים. תקרת הסיפון הראשי עלתה באש. שירותי הכבאות פרצו למטוס והשתלטו על האש. למטוס נגרם נזק גדול מאד, ככל הנראה נמחה.

מטוסי 737 מטען נפוצים מאד בעולם, אפילו אצלנו באל-על נפוץ אחד כזה. טיפול באש בתא המטען הראשי, שונה מהותית מאשר בתאי המטען התחתונים. אם לאלה יש מטפים, שחומר מדכא אש משוחרר מהם, לתוך התאים, לאחר שאלה נוטרלו מזרימת אוויר, הרי בסיפון הראשי אין כאלה. השיטה להשתלט על אש, בסיפון הראשי, היא מניעת חמצן. זה יכול לעבוד לא רע, כאשר האש עוד קטנה והמטוס בגובה בו אחוז החמצן נמוך. ברגע שהאש מתחילה להתגבר והמטוס כבר בגובה נמוך, או קרוב לשדה הנחיתה המיועד, רק טיסה מהירה ונחיתה מידית יכולה להציל את המצב (הפרטים המלאים מופיעים בספרות). ככל הנראה שבתאונה זו, האש פרצה או התגברה, בשלב בו המטוס היה יחסית קרוב לשדה היעד. הצוות עשה מה שיכול היה, נחת וברח על נפשו.

מה גרם לאש בתא המטען? האם ניתן היה למנוע אותה או להקטין את נזקיה? רשות החקירה של ברזיל CENIPA פתחה בחקירה. למרבה המזל יש את מי לראיין.

  • Accident: Total B734 at Sao Paulo on Nov 9th 2024, aircraft on fire in flight
  • Accident Boeing 737-4Q8 (SF) PS-TLB, Saturday 9 November 2024
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס