הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
נובמבר 4, 2024

EMAS

מה זה (ולמה חשוב לדעת)? Engineered Materials Arresting System

משטח עשוי בטון רך, אחרי סוף מסלול, המסוגל לספוג אנרגיה של מטוס, בריצת נחיתה, לעצור אותו, עם נזק מינימלי.

EMAS מותקן במספר הולך וגדל של מסלולים בעולם (כ- 120), אם כי רחוק מאד מהמספר הרצוי ולא בהכרח על מסלולים בהם יש סיכון מוגבר לבעיות עצירה.

אין אזכור לקיום EMAS על דפיות הגישה, אבל על דפית המסלול יש גם יש. לעיתים זה "נבלע" בתוך ים של פרטים. קחו לדוגמה את מסלול 32L במדריד. מדובר במסלול ארוך למדי, כמעט 4 קילומטר, אולם הסף המרוחק שלו מקטין את מרחק הנחיתה עד כדי 3,060 מטר. גם זה לא מעט, אבל משום מה החליטו להתקין שם EMAS.

המודעות להימצאות EMAS חשובה. חריגה מסוף מסלול לעולם לא מתוכננת. במידה וזה קורה, ובמהלך ריצת הנחיתה משתבשת הבלימה, ישנם מצבים בהם צוות יחשוב שאולי מוטב לרדת מהמסלול הצידה ולא ישר לפנים. זו לרוב טעות, שכן הרבה יותר נכון לבלום את המטוס ישר קדימה, מאשר לנסות לתמרן אותו הצידה (אלא אם יש מכשול משמעותי בסוף המסלול, לרוב אין). במסלולים עם EMAS, מומלץ להמשיך ישר קדימה, אל מרכזו. הוא כבר יעצור את המטוס.

אחת התאונות הזכורות, מקטגוריית Runway Excursion, אירעה ב-Burbank, קליפורניה. מטוס 737 של חברת Southwest, גמר מסלול, ירד לכיוון הרחוב שמחוץ לשדה ואל תחנת הדלק הסמוכה ונמחה. מספר שנים אחר כך, מטוס דומה, של אותה החברה, גם כן גמר מסלול באותו שדה, אבל הפעם נעצר על ה-EMAS, ללא נזק.

מצורף סרטון ומאמר של Skybrary בנושא.

  • Engineered Materials Arresting System (EMAS) | SKYbrary Aviation Safety
  • EMAS (SKYclip) | SKYbrary Aviation Safety
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס