הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
נובמבר 3, 2024

תאונת גרירה, 5.7.2024

מטוס מדגם B738, של חברת Aeroflot, נדחף/נגרר להתנעת מנועים, ביציאה לטיסה משדה התעופה של קזאן. במהלך הגרירה הגורר האט, המטוס המשיך להתקדם, טיפס על הגורר ונעצר.

לעיתים נדירות ניתן לראות סרטון של תאונה, כפי שהתרחשה, לתאונה זו יש סרטון בקישור המצורף. מה קרה שם? סביר להניח שלא נדע במדויק. קטע הדחיפה לאחור והגרירה, בפרט עם מוט גרירה, הוא בעייתי וכבר אירעו אין ספור תאונות במהלכו. כאשר הגורר נע לפנים, והמטוס נגרר אחריו, העצירה חייבת להתבצע בקטע נסיעה ישר ובהדרגה, עוד מהירות אפס. אם מתפתחת זווית, בין כיוון התנועה של הגורר לבין וקטור ההתקדמות של המטוס (עם מנועים פועלים בוודאי, אבל גם מהאינרציה של הגרירה), המטוס ימשיך בדרכו, יקמט את המוט ויטפס על הגורר. זו פיזיקה פשוטה. כדי לעצור מטוס בצורה כזו, איש האוזניות חייב להורות לטייס לבלום, תוך כדי תנועה, כאשר באופן רגיל הנוהל הוא להגיע לעצירה ואז להורות לטייס להצמיד בלמים. כאשר מתפתח מצב המחייב עצירה לא מיטבית, לעיתים קרובות איש האוזניות יהיה בלחץ ולא יצליח להעביר את המסר. יש מקרים בהם מתנתק הקשר, בדיוק בשנייה הקריטית, במיוחד במקומות בהם עדיין נעשה שימוש באוזניות עם חוט. כטייסים אין לנו הרבה מה לעשות, חוץ מלשמור על ערנות ולראות אם מתפתח מצב מסוכן. זה יכול להיות קשה, כי לעיתים נניע תוך כדי הגרירה.

  • Incident Boeing 737-8LJ (WL) RA-73112, Friday 5 July 2024 (flightsafety.org)
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס