הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
אוקטובר 20, 2024

קרבה בין מטוסים ממריאים להולכים סביב.

השבוע עשיתי גישה, למסלול 03R באתונה. הנחיתות באתונה הן לרוב על מסלול 03L אבל אנחנו, המפונקים, מבקשים ומקבלים את הימני (באמת צריך?). אלא מה, הימני מוקצה להמראות. במהלך הגישה הסופית, התיישרו והמריאו לפנינו שני מטוסים. אישור הנחיתה התקבל מאוחר. במהלך הגישה חשבתי לעצמי מה עלול לקרות אם ניאלץ ללכת סביב, מסיבה כלשהי וייווצר קונפליקט בינינו ובין המטוס הממריא, שאולי בגללו בכלל נשלחנו סביב. 

מצורפים קישורים לשני אירועים כאלה. 

באירוע הראשון, מטוס הלך סביב, מגישה למסלול 06L בברצלונה וסטה ימינה מנתיב ההליכה סביב, עד שנוצרה קירבה מסוכנת בינו לבין מטוס שהמריא על 06R. למותר לציין שנוהל ההליכה סביב מתוכנן כך שלא "יתנגש" עם ה-SID.  

באירוע השני מטוס שהיה בגישה, למסלול 03R בשדה התעופה של Las Palmas, הלך סביב במינימה והתקרב, בצורה מסוכנת, למטוס שהמריא מאותו מסלול (לא נכתב, אבל ככל הנראה שהמטוס הלך סביב כי המסלול עוד לא היה פנוי). כאשר מדובר באותו מסלול, לא תמיד אפשר לתכנן כך שנהלי ההליכה סביב והעזיבה לא יהיו חופפים.

שני האירועים בחקירה. אין לי פתרון בצפר למצבים הללו, אבל מציף אותם כ"איום" (Threat). כדאי להיות מודע לו. בכל מקרה להקפיד על ביצוע נוהל הליכה סביב ככתוב וכמשורטט ואם יש מטוס ממריא מתחת, לא להתמהמה עם בניית שיעור טיפוס.

  • Incident: Ryanair B38M and Malta Air B738 at Las Palmas on Oct 12th 2024, loss of separation on runway (avherald.com)
  • Incident: Ryanair B738 and Ryanair B38M at Barcelona on Sep 12th 2024, loss of separation on departure and go around (avherald.com)
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס