הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ינואר 12, 2025

קיפול כן נסע קדמי, בעמדת חניה, 8.1.2025

מטוס מדגם B737, של חברת TUI, חנה בעמדת שרוול בבריסל, כאשר כן הנסע הקדמי שלו התקפל. באותה עת לא היו נוסעים על המטוס (טכנאים כנראה כן..). 

מה גרם לכן הנסע הקדמי להתקפל, על הקרקע? לא יודע בוודאות, אבל סיכוי מצוין שהייתה יד שהרימה את ידית הגלגלים. לכני הנסע יש נעילה, המיועדת למנוע קיפול על הקרקע. כדי להרים את הידית למצב UP, כאשר המטוס חש מצב קרקע, יש צורך למשוך בהדק, הנמצא בתחתית הידית. להלן ציטוט מה-FCOM. ההדגשה אינה במקור.  

Landing Gear Operation

The landing gear are normally controlled by the LANDING GEAR lever. On the

ground, a landing gear lever lock, prevents the LANDING GEAR lever from

moving to the up position. An override trigger in the lever may be used to bypass

the landing gear lever lock.  

לפתרון תקלות, לעיתים טכנאים נדרשים להרים ידית גלגלים. יש צורך לעשות כמה הכנות מוקדמות, אחת מהם היא התקנת פינים בכני הנסע, למניעת קיפולם. היו מקרים בהם לא הוכנס פין, מקרים בהם הוכנס פין לא נכון וגם מקרה שבו הוכנס הפין הנכון, אבל למקום הלא נכון (B787 בלונדון). לרוב כן הנסע הקדמי הוא זה שמתקפל, שכן כני הנסע הראשיים מתקפלים פנימה ומרבית משקל המטוס עליהם, בעוד כן הנסע הקדמי מתקפל ישר קדימה או אחורה ואין עליו כמעט משקל. 

  • Accident: TUI B737 at Brussels on Jan 8th 2025, nose gear collapsed at gate
  • TUI plane's nose landing gear collapses at airport | Watch
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס