הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
נובמבר 3, 2024

פינוי חירום משולב בעמדת שרוול, 12.7.2024

מטוס מדגם A321, של חברת American Airlines, היה בהכנות לטיסה, מסאן פרנסיסקו למיאמי. במהלך עליית הנוסעים למטוס, כאשר השרוול עוד היה מחובר, החל מכשיר אלקטרוני מיטלטל, של אחד הנוסעים (כנראה מחשב נייד) להעלות עשן, מתוך התיק, ככל הנראה עקב בריחה תרמית של

הסוללה. עשן החל להתפשט בקבינה וגרם לבהלה. הצוות ביצע פינוי חירום, דרך השרוול ודרך חלק מהמגלשות. במהלך הפינוי נפצעו קל שלושה נוסעים.

כרגיל במקרים של פינוי חירום, נוסעים רבים נטלו עימם את כבודת היד, בניגוד להוראות ותוך ויכוחים עם אנשי הצוות. הדבר כמובן עיכב את הפינוי.

פינוי חירום בעמדת חניה הוא מורכב ודורש שיקול דעת של הצוות. האם לבצע פינוי? אם כן מאילו פתחים? מי נותן את ההוראה? אחת הבעיות הינה שבאופן פורמלי, הקברניט מקבל פיקוד על המטוס רק מרגע סגירת הדלתות. להלן ציטוט מה-OM A, פרק 1.4:

האם זה אומר שהקברניט ייקח את התיק שלו, יצא מהמטוס ויאמר "אני לא אחראי, כי טרם נסגרו הדלתות"? אני לא מכיר קברניט שיעשה זאת. אם הוא לא אחראי, מי כן? למיטב ידיעתי אין הגדרה מי אחראי לבטיחות ולתפעול המטוס לפני סגירת הדלתות. משמע, שגם אם אין אחריות פורמלית, ההנהלה, הצוות והנוסעים יצפו מהקברניט, או מאיש הצוות הבכיר ביותר על המטוס, שייתן הנחיות.

  • Incident Airbus A321-231 N917UY, Friday 12 July 2024 (flightsafety.org)
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס