הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
נובמבר 3, 2024

למה כדאי להסיע על קו ההסעה, 25.10.2024


או מי יודע מה ה-PCN של פתחי הניקוז? האירוע המצולם התרחש בדוחא (קטאר), כאשר מטוס B788, של חברת התעופה Qatar, שהגיע מקולומבו, הסיע לעמדה 634. כן נסע ימין שלו עלה על פתח ניקוז ושקע לתוכו. המטוס נטה על צידו והתיישב על המנוע הימני. איש לא נפגע, אולם למטוס נגרם נזק.

בתצלום (הלקוח מתוך סרטון) נראה בבירור כי קו ההסעה לא ממוקם בין כני הנסע, אלא מצידו החיצוני של כן הנסע השמאלי. מכאן שהמטוס, כמעט בוודאות, לא נסע על הקו, אלא חרג ממנו. לפי כיוון ההסעה נראה שהוא עשה OVER TURN. למטה תצלום של הרחבה והדמיה של המטוס. ככל הנראה כן הנסע שקע באזור המלבני הכהה, שמצד ימין לקו ההסעה. מדדתי על המפה והמרחק בינו ובין הקו 12 מטר. על פי תרשים מידות המטוס ב-FCOM המרחק בין צידו החיצוני של כן הנסע ובין מרכז המטוס 5.8 מטר. משמע שהמטוס היה צריך לחרוג 6 מטר הצידה מהקו כדי להגיע לשם.

למסלולי המראה ונחיתה, מסלולי הסעה ורחבות יש חוזק מסוים, PCN. הם מיודעים לתמוך במשקלם של מטוסים, שה-ACN שלהם מתאים. אלא מה, לא כל הרחבות זהות בחוזקן, למרות שהן עשויות להיראות דומה. מטוסים צריכים להסיע רק במקומות המיועדים להם. מחוץ לתחום הזה, אין הבטחה שהרחבה או מתקניה יכולים לתמוך את משקל המטוס. לפני מספר שנים, נדחף מטוס A350-10 של חברת Cathay מקונקורס C בנתב"ג. במהלך הדחיפה והתנעת המנועים, כן נסע שמאל חרג מסלול ההסעה, אל אזור הסלול גם הוא אספלט. כן הנסע שקע. הקברניט, שהניע בדיוק מנועים, ביקש מהגורר להתנתק וניסה לצאת מהבור בכוח מנועיו… לא הצליח ולמזלו לא נגרם נזק. לסיכום- נא להסיע רק במקומות המיועדים ולא לחרוג מקווי ההסעה.

  • https://aviationa2z.com/index.php/2024/10/28/qatar-airways-787-damaged-landing-gear-collapse-in-drain/?
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס