הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
נובמבר 3, 2024

חבלה מכוונת? 22.10.2024

שדה התעופה Naha, ממוקם באי הקטן Okinawa, הממוקם דרום מערבית משאר איי יפן, במרחק של כ-1,000 מייל מטוקיו. בשדה פועלת חברת תעופה מקומית בשם Ryukyu Air Commuter, המפעילה 5 מטוסי DHC-8, בתצורת Combi. בבדיקה שגרתית של מטוס, לפני טיסה, התגלו צמיגים לא מנופחים וגם ברגים ואומים משוחררים. עקב החשד שמדובר בחבלה, נבדקו שאר המטוסים ותופעה דומה התגלתה בעוד שלושה ובסך הכול בארבעה מטוסים, מתוך 5 בצי החברה. המטוסים קורקעו לבדיקות והאירוע בחקירה.
חבלה במטוסי חברות תעופה היא תופעה מטרידה, אבל לא מאד נפוצה. במקרה שהתפרסם בשנת 2019, נחשד טכנאי של American Airlines בכך שחיבל ב-ADM (מחשב נתוני אוויר) של מטוס 737, לפני שיצא לטיסה ממיאמי. הצוות הבחין בתקלה, הפסיק המראה וחזר לעמדה, שם התגלתה החבלה. יש חבלות שניתן לראות בעין "בלתי מזויינת". יש מתוחכמות יותר, העלולות להתגלות רק באוויר ולגרום נזק משמעותי. להוציא אוויר מצמיגים ולשחרר ברגים.. לא הכי מתוחכם בעולם וסביר להניח שהעבריין יאותר, בעזרת מצלמות אבטחה, שיש בכל פינה. כטייסים בחברות תעופה ישראליות, עלינו לדעת שאנחנו עלולים להיות יעד לחבלה מכוונת. לכן יש אבטחה סביב מטוסינו.
מה אנחנו הטייסים יכולים לעשות? להיות ערניים. לבדוק היטב את תא הטייס ואת המטוס כשאנחנו יוצאים לטיסה ולאתר כל דבר שנראה לא רגיל. זה בנפשנו.

  • Incident Bombardier DHC-8-402Q Dash 8 Combi (4x) , Tuesday 22 October 2024
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס