הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
נובמבר 3, 2024

דפיקת זנב בנחיתה, 21.10.2024

מטוס מדגם B789, של חברת China Southern, נ חת על מסלול 02L בגוואנזו ודפק את הזנב בנחיתה. המטוס הסיע לעמדה, שם כנראה יחנה לזמן ארוך (וגם יקר).

על פניו מדובר בנזק משמעותי מאד, לכל סוג של מטוס, בפרט למטוס העשוי חומרים מרוכבים. למטוסי B787, במערכת ההגאים, יש הגנה מפני דפיקות זנב, בהמראה או בנחיתה. על פי ה-FCOM פרק 9, ה-PFC’s מבצעים חישוב, האם דפיקת זנב צפויה (Imminent) ומורים למערכת ההגאים להקטין את סטיית הגאי הגובה, כדי להקטין את זווית העלרוד ולהקטין את הסיכון לדפיקת זנב. לתנועת הגה הגובה אין ביטוי על הסטיק (Fly by wire). הטייס תמיד יכול להתגבר על הפקודה, אם הוא מושך הלאה בסטיק. יש הבדל משמעותי בין המראה ובין נחיתה. בהמראה, הקטנת זווית הגה הגובה יכולה לעכב את הרוטציה במעט וזה יכול לעשות את ההבדל בין שפשוף זנב וניתוק בלא שפשוף. כך קרה בתקרית, שארעה באל-על בשנת 2018, כאשר מטוס המריא על בסיס חישובים שהתאימו למשקל שהיה נמוך ב-40 טון מהמשקל האמתי. לעומת זאת בנחיתה (לפני הנגיעה), מדובר במלכוד, שמוטב שהטייסים ימנעו מלהיכנס אליו. אם מטוס מגיע לנחיתה, במהירות נמוכה מדי (קצת קשה, עם מצערת אוטומטית מחוברת, אבל אפשרי), בשיעור שקיעה גבוה והטייס מרים אף כדי לרסן אותו, הוא עלול להגיע לזווית עלרוד, שאותה המטוס יזהה כסכנה לדפיקת זנב. מערכת ההגאים תורה על הקטנת זווית הגה הגובה ובכך שיעור השקיעה יגדל, בניגוד לרצונו של הטייס… מכאן הדרך לנחיתה קשה קצרה ואם הטייס ירצה להימנע ממנה, הוא ימשוך בסטיק. התוצאה הבלתי נמנעת תהיה גם נחיתה קשה וגם נזק חמור לזנב. זו פינה שצריך להימנע מלהגיע אליה. הדרך להימנע מלהגיע אליה היא שמירה קפדנית על נוהל גישה מיוצבת. שמירת נתונים, בקרה על נתיב הטיסה EFPM. לא מסתייע? TOGA וללכת סביב.

  • Accident: China Southern B789 at Guangzhou on Oct 21st 2024, tail strike on landing
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס