הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
אפריל 22, 2018

נזק כבד למטוס 787 Dreamliner, בשדה Moses-Lake לאחר קריסת כן-נסע קדמי

בתהליך הייצור של מטוסי ה-787 שימשו כמה מהמטוסים הראשונים לבדיקות וניסויים, כך שלא ניתן היה למכרם לחברות התעופה. הם נשמרו ב”אחסנה חייה” במשך שנים, ללא דורש. כמה מהם נמכרו, במהלך הזמן, כמטוסי VIP, לאחר שעברו שיפוצים יקרים מאד.

לאחד ממטוסים אלה קרתה תקלה מביכה: המטוס היה בעת תהליך של שיפוצים ושינויים בקבינה, בהתאם להזמנת הלקוח, כאשר גלגל האף קרס. חלק הגוף הקדמי של המטוס, העשוי מסיבי-פחמן (Carbon Fiber) פגע בקרקע, יחד עם כונסי האוויר.

איש לא נפגע בקריסה, אך המומחים טוענים כי התיקון יהיה יקר ביותר.

המטוס היה מס’ 11 בתהליך הייצור של ה”דרימליינר” ונרכש על ידי קוריאה הדרומית כדי להפכו למטוס VIP ממשלתי. הוא הוטס ב-2015 לש”ת “מוזס לייק” לביצוע עבודות הפנים היקרות מאד – תהליך הנמשך שנים. תא הקבינה של המטוס תוכנן ונבנה על ידי חברה העובדת עם “לקוחות פרטיים ומנהיגי מדינות”.

חברת “בואינג” הודיעה כי היא מודעת לנזק. ההערכה היא שהתיקון המורכב של החלקים הבנויים מסיבי פחמן, יהיה כתלות בכוח שהופעל על גוף המטוס בעת הנפילה ובנזק ל–Strut ולבית הגלגל.

החלק הפגוע של הגוף מיוצר ב”חתיכה אחת” ולכן יהיה צורך כנראה לחתוך אותו מהמטוס ו”להטליא” אותו מחדש.

עיבוד ותרגום – אילן הייט


http://bit.ly/2FZv14f

 

« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי
אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us
האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
08-9150694
08-9150934
igud@isralpa.org.il
כתבו אלינו
Architecture and Design Website by
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס