הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
נובמבר 17, 2019

מתחילים לחוש מחסור בטייסים סקר של Aviation Week ביחד עם Bank of America Merrill Lynch (BAML)

  • תרגום ועיבוד – אילן הייט

על פי ה-FAA היו בארה”ב בשנת 1987 827,000 טייסים. בשנת 2018 פחת מספרם ל- 633,00. בסקר שערכה חברת BAML נשאלו 917 מומחים בתחומי התעופה על מיון, קבלה לעבודה והדרכת טייסים. מתוך הנשאלים ציינו 46% כי חוסר בטייסים בארה”ב ובקנדה מורגש כבר עכשיו ו – 36% מהם מצפים לראות חוסר שכזה בחמש השנים הקרובות.

הסקר טוען כי אחת הסיבות לחוסר הזה הוא שאוכלוסיית הטייסים בארה”ב היא המבוגרת ביותר בעולם, במיוחד בין אלה שהם טייסי תובלה וקווי אוויר. בשנת 2002 היה הגיל הממוצע של טיס מסחרי 46 שנים. בשנת 2018 הוא עלה ל-51 שנים. הסקר מציין גם כי 42% מהטייסים המסחריים הם בני 50-64 שנים!

צוין כי אחת הסיבות לכך היא שתהליך המודרניזציה של חיל האוויר האמריקני הפחית את מספר הטייסים הנדרש לשירות בו וזה מפחית את מספר הטייסים שחיל האוויר מייצר.

החוק הכלכלי הטוען כי חוסר גורם לעליית מחירים חל גם על שוק העבודה, טוען הסקר. עלויות השכר הגבוהות יותר שתיווצרנה תגולגלנה בסופו של דבר על הצרכנים. עם זאת, חוק ההיצע והביקוש פועל לטובת הטייסים: פחות טייסים זמינים בשוק יביא לעלייה בשכרם של ספקי השירותים האוויריים.

השכר הממוצע לטייס בחברת תעופה בארה”ב עמד בשנת 2018 על 115,670$ לשנה. עם זאת, מחיר הכשרתו של טייס הוא בין 80,000$ ל-100,000$. הסקר ציין כי 65% מהטייסים בנתיבי האוויר 68% מטייסי מטוסי המנהלים ו-94% מטייסי מטוסי המטען (!) טענו כי אינם משתכרים מספיק.

הסקר הזכיר גם את התהליך המוכר בו טייסי חברות פנים ארציות מצטרפים לחברות הבינלאומיות, כך שהחוסר בחברות הקטנות ילך וחריף – תופעה שתשפיע על כל שוק התעופה.

https://yhoo.it/2K53kaO

« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי
אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us
האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
08-9150694
08-9150934
igud@isralpa.org.il
כתבו אלינו
Architecture and Design Website by
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס