הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ינואר 3, 2018

לחברת החכרת מטוסים אירית אין לקוחות למטוסי ה"אירבוס 380" שלה... מה עושים? פותחים חברת תעופה!

לחברת ההחכרה Amedeo  מדאבלין, אירלנד יש בצי שלה שמונה מטוסי סופר-ג’אמבו מדגם “אירבוס 380” ועוד 20 שאותם הזמינה והיא אמורה לקבל מהיצרן “אירבוס”. החברה לא הצליחה לחדש את החוזים עם לקוחותיה הוותיקים ולא מצאה לקוחות חדשים, למרות תהליכים ממושכים של מו”מ. מה עושים? חברת Amedeo נקטה בפתרון חדשני: יצירת חברת תעופה משלה, המפעילה “אירבוס 380”.

מנכ”ל Amedeo, מארק לפידוס (Mark Lapidus) הסביר כי החברה החדשה שלו תפעל בדרכים יצירתיות: היא תציע מושבים לחברות אחרות, או ללקוחות הטסים למקומות לא מקובלים ומשתמשי AirBNB. הנוסעים יקנו את הכרטיסים דרך חברה אחרת וחברת Amedeo תפעיל את המטוס, עם צוותים משלה – אך תכוון את השירות לצרכי הלקוחות. לדבריו, עסקי ה- Joint venturesוה- Codeshares הפכו למקובלים על הנוסעים, הרוכשים כרטיסים בחברה אחת וטסים בחברה אחרת.

הריבוי של חברות Low Cost המציעות טיסות ארוכות טווח, כמו Norwegian ואחרות יהווה יעד לפעילותה של החברה. היא גם נמצאת במו”מ ראשוני עם חברת Airbnb, המנסה להכנס לעולם התעופה.

לדברי לפידוס הוא מחפש “חברה פרועה” שתבטיח את עתידו: המודל שלו הוא חברה לטיסות מוזלות שתרצה לדחוס למטוס יותר מושבים של מחלקת תיירים. כזכור, מורשה ה-“אירבוס 380″ לשאת עד 868 נוסעים (אך רוב החברות הסדירות המפעילות את המטוס משתמשות בפחות, ויש בהן גם מחלקה ראשונה ומחלקת עסקים, הצפופות פחות). לפידוס טוען כי בכ-700 מושבים, יהיה לו היבט כלכלי מנצח, במחיר יותר טוב מ”כל מה שטס היום”.

האם ההצעה להצלת ה”אירבוס 380″ בדרך זו תצליח? ימים יגידו. חברת “אירבוס” לא השיגה לקוחות חדשים לדגם הזה כבר במשך יותר משנתיים. הלקוחה הגדולה ביותר שלה, חברת “Emirates” נסוגה לאחרונה מהזמנתה של 38 (!) מטוסי “אירבוס 380″ – ופנתה ל”בואינג” כדי לרכוש 40 מטוסי 787 חדשים. כמה ימים אחר כך השביתה חברת Singapore Airlines  מטוס “אירבוס 380” שטס בשורותיה כ-10 שנים.

http://www.telegraph.co.uk/travel/news/leasing-company-forced-to-start-own-airline-because-nobody-wants/

עיבוד ותרגום – אילן הייט

המצב שונה באצד”א (אנשי צוות דיילי אוויר): המשכורת הממוצעת של צוותי הקבינה היא 24,800 £, אך יש בבסיס הבריטי של החברה משרתים 2,002 דיילות ו-898 דיילים. החברה מודה כי “יש לה בעייה אינדוסטריאלית” והיא מעודדת עתה נשים להפוך לטייסות. היא הקימה קרן הקרויה Amy Johnson Initiative (על שמה של טייסת עבר בריטית מהוללת ששברה מספר שיאי טיסה בשנות ה-30 של המאה הקודמת, כולל טיסת סולו מלונדון לאוסטרליה). בהזדמנות חגיגית זו גם קראה חברת Easyjet לאחד ממטוסי ה”אירבוס 320″ על שמה של אמי ג’ונסון. הקרן אמורה לסייע בצירופן של נשים טייסות לחברה, כשהיעד הוא ש-20% מצוותי האוויר יהיו נשים.

הערה מעניינת: חברת Easyjet, היא אחת מהחברות הגדולות (FTSI 100) הרשומות בבורסה של לונדון, שבראשה עומדת אשה: קרולין מק’קול (Dame Carolyn McCall), המסיימת את תפקידה בימים אלה. היא משאירה אחריה מסורת חשובה, בתחום השוויון המגדרי.

http://www.independent.co.uk/news/business/news/easyjet-gender-pay-gap-half-50-per-cent-women-men-female-pilots-a8078416.html

תרגום ועיבוד – אילן הייט

« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי
אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us
האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
08-9150694
08-9150934
igud@isralpa.org.il
כתבו אלינו
Architecture and Design Website by
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס