חדשות התעופה
עיבוד ותרגום – אילן הייט
חברת Rolls-Royce ביצעה הרצה למנוע Trent 1000, שבו מניפת המדחס וגם הכונס עשויים מחומרים מרוכבים (Composite)
מתוך מאמר בגירסה האלקטרונית של Aviation Week מ-25 בפברואר, של Guy Norris
חברת "רולס-רויס" התחילה בניסויי הרצה של מנוע Trent 1000 משופר בקוטר גדול (ממשפחת מנועי ה- UltraFan) שבו להבי המדחס והכונס עשוים מחומרים המרוכבים מסיבי פחמן וטיטניום. השימוש בחומרים אלה יאפשר קוטר גדול יותר של הכונסים לאותו סחב מנוע ולהשגת יחס דחיסה (bypass ratio) של 15:1 ואף יותר. מדובר בקוטר מנוע של עד "140 אינץ' (כ-355 ס"מ). לטענת מהנדסי החברה, שני מנועים כאלה על כנפי המטוס ישקלו כ-1500 ליברות (כ-680 ק"ג) פחות ממנועים עם כונס/מניפה מתכתיים.
בסדרת הניסויים, שבה יורכבו גם תומכי להבי מדחס (annulus fillers) מאותם חומרים מרוכבים, יבדקו ביצועים והשלכות תפעול של המנוע. ייבדקו מודלים של רטיטות (vibration) ושל "פרפור" (flutter). ייבחנו המרווחים בין הלהבים ובין הכונס בתנאי טמפרטורה וסל"ד שונים. ייעשו גם ניסויים עם להבים פגועים, שידמו פגיעת ציפור, במקום לבצע בדיקת פגיעת ציפור כוללת. בפגיעת ציפור אמיתית נפגעים רק חלק מהלהבים וחלקם לא. הבדיקה תעקוב לא רק אחרי רגע הפגיעה בציפור, אלא גם את תפעול המנוע במהלך הטיסה ובתחזוקתו בהמשך.
המידע שייאסף בניסוי יאפשר לשמור על המהירות הרצויה: קולית / עבר-קולית של סיבוב קצה הלהב. אם קוטרו – "35 אינץ' (89 ס"מ) – גדול יותר הוא יסתובב במהירות נמוכה יותר ולכך יש השלכות אוירודינמיות.
מצורף צילום של להבי המנוע, הנקודות שעליהן הן מדידים לבדיקת הזרימה.
חברת תעופה סינית תובעת נוסע שהשליך מטבעות למנוע המטוס.
הנוסע, בן 28 שהיה בטיסה פנימית של חברת Lucky Air ב-17 בפברואר, זרק מטבעות לכונס האוויר של המנוע באמונה למזל טוב ושכך תהיה טיסה בטוחה. המטוס קורקע למשך הלילה, בעלויות ניכרות (כ-21,000$) לחברה.
הטכנאים מצאו שתי מטבעות של "יואן"על הקרקע ליד המנוע והדבר העלה את חשדם. הנוסע נלקח למעצר בן שבעה (!) ימים.
בעבר היו כבר שני מקרים בסין בהם זרקו נוסעים קשישים – אחת מהם בת 80 – מטבעות לכונס המנוע "למזל טוב". הם לא נתבעו למשפט על הנזק, עקב גילם הגבוה.
עתה מבקשות החברות הסיניות להוסיף את מנהג זריקת המטבעות למנוע ל"רשימה השחורה" של אלימות נוסעים.
טיס מחברת China Airlines נענש לאחר שצולם מנמנם בקוקפיט ה-747
חברת התעופה הגדולה מטאיוואן הענישה את הקברניט המצולם לאחר שהווידאו המראה אותו הופץ בתקשורת. גם הקצין הראשון, שצילם את התמונה, ננזף.
הקברניט, Weng Jiaqi הוא בעל וותק של 20 שנה בחברה ומונה כמנהל הצי ואחראי על ההדרכה בשנה האחרונה.
הצילום פורסם דווקא לאחר שהושג הסכם בין החברה ובין איגוד הטייסים, בעקבות שביתה בת שבעה ימים שגרמה לביטולן של כ-200 טיסות ולפגיעה בכ- 50,000 נוסעים.
השביתה הייתה על תנאי עבודה משופרים והחוזה שנחתם מבטיח שהטייסים לא ישבתו במשך שלוש וחצי השנים הבאות. החברה מצידה הסכימה להגדלת מספר אנשי הצוות: שלושה טייסים בטיסות של יותר מ-8 שעות וארבעה טייסים בטיסות של יותר מ-12 שעות. למרות הגדלת העלויות לחברה, היא הסכימה לכך, בשם שיפור בטיחות הטיסה והקטנת עייפות הצוותים.