הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
מרץ 14, 2019

חדשות התעופה

עיבוד ותרגום – אילן הייט

חברת Rolls-Royce ביצעה הרצה למנוע Trent 1000, שבו מניפת המדחס וגם הכונס עשויים מחומרים מרוכבים (Composite)

מתוך מאמר בגירסה האלקטרונית של  Aviation Week מ-25 בפברואר, של Guy Norris

חברת “רולס-רויס” התחילה בניסויי הרצה של מנוע Trent 1000 משופר בקוטר גדול (ממשפחת מנועי ה- UltraFan) שבו להבי המדחס והכונס עשוים מחומרים המרוכבים מסיבי פחמן וטיטניום. השימוש בחומרים אלה יאפשר קוטר גדול יותר של הכונסים לאותו סחב מנוע ולהשגת יחס דחיסה (bypass ratio) של 15:1 ואף יותר.  מדובר בקוטר מנוע של עד “140 אינץ’ (כ-355 ס”מ). לטענת מהנדסי החברה, שני מנועים כאלה על כנפי המטוס ישקלו כ-1500 ליברות (כ-680 ק”ג) פחות ממנועים עם כונס/מניפה מתכתיים.

בסדרת הניסויים, שבה יורכבו גם תומכי להבי מדחס (annulus fillers) מאותם חומרים מרוכבים, יבדקו ביצועים והשלכות תפעול של המנוע. ייבדקו מודלים של רטיטות (vibration) ושל “פרפור” (flutter). ייבחנו המרווחים בין הלהבים ובין הכונס בתנאי טמפרטורה וסל”ד שונים. ייעשו גם ניסויים עם להבים פגועים, שידמו פגיעת ציפור, במקום לבצע בדיקת פגיעת ציפור כוללת. בפגיעת ציפור אמיתית נפגעים רק חלק מהלהבים וחלקם לא. הבדיקה תעקוב לא רק אחרי רגע הפגיעה בציפור, אלא גם את תפעול המנוע במהלך הטיסה ובתחזוקתו בהמשך.

המידע שייאסף בניסוי יאפשר לשמור על המהירות הרצויה: קולית / עבר-קולית של סיבוב קצה הלהב. אם קוטרו – “35 אינץ’ (89 ס”מ) – גדול יותר הוא יסתובב במהירות נמוכה יותר ולכך יש השלכות אוירודינמיות.

מצורף צילום של להבי המנוע, הנקודות שעליהן הן מדידים לבדיקת הזרימה.

 

חברת תעופה סינית תובעת נוסע שהשליך מטבעות למנוע המטוס.

הנוסע, בן 28 שהיה בטיסה פנימית של חברת Lucky Air ב-17 בפברואר, זרק מטבעות לכונס האוויר של המנוע באמונה למזל טוב ושכך תהיה טיסה בטוחה. המטוס קורקע למשך הלילה, בעלויות ניכרות (כ-21,000$) לחברה.

הטכנאים מצאו שתי מטבעות של “יואן”על הקרקע ליד המנוע והדבר העלה את חשדם. הנוסע נלקח למעצר בן שבעה (!) ימים.

בעבר היו כבר שני מקרים בסין בהם זרקו נוסעים קשישים – אחת מהם בת 80 – מטבעות לכונס המנוע “למזל טוב”. הם לא נתבעו למשפט על הנזק, עקב גילם הגבוה.

עתה מבקשות החברות הסיניות להוסיף את מנהג  זריקת המטבעות למנוע ל”רשימה השחורה” של אלימות נוסעים.

https://on.china.cn/2EfUfsb

 

טיס מחברת China Airlines נענש לאחר שצולם מנמנם בקוקפיט ה-747

חברת התעופה הגדולה מטאיוואן הענישה את הקברניט המצולם לאחר שהווידאו המראה אותו הופץ בתקשורת. גם הקצין הראשון, שצילם את התמונה, ננזף.

הקברניט, Weng Jiaqi הוא בעל וותק של 20 שנה בחברה ומונה כמנהל הצי ואחראי על ההדרכה בשנה האחרונה.

הצילום פורסם דווקא לאחר שהושג הסכם בין החברה ובין איגוד הטייסים, בעקבות שביתה בת שבעה ימים שגרמה לביטולן של כ-200 טיסות ולפגיעה בכ- 50,000 נוסעים.

השביתה הייתה על תנאי עבודה משופרים והחוזה שנחתם מבטיח שהטייסים לא ישבתו במשך שלוש וחצי השנים הבאות. החברה מצידה הסכימה להגדלת מספר אנשי הצוות: שלושה טייסים בטיסות של יותר מ-8 שעות וארבעה טייסים בטיסות של יותר מ-12 שעות. למרות הגדלת העלויות לחברה, היא הסכימה לכך, בשם שיפור בטיחות הטיסה והקטנת עייפות הצוותים.

https://bit.ly/2SngZLO

 

« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי
אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us
האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
08-9150694
08-9150934
igud@isralpa.org.il
כתבו אלינו
Architecture and Design Website by
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס