חברת EasyJet לא מחלקת יותר בוטנים לנוסעים בטיסותיה
חברת EasyJet לא מחלקת יותר בוטנים לנוסעים בטיסותיה/ תרגום ועיבוד – אילן הייט
מקור CNN
חברת EasyJet חברת הטיסות המוזלות שבסיסה בבריטניה לא תחלק יותר בוטנים והנוסעים גם מתבקשים שלא לצרוך מוצרים המכילים סוגי אגוזים, כדי להגן על נוסעים אחרים מפני אלרגיות.
החרם על הבוטנים הגיע לאחר לחץ גובר של ארגוני צרכנים, שגרם גם לחברות כמו Qantas, Lufthansa ו-British Airways לסלק את חטיפי הבוטנים מטיסותיהן. עם זאת, הן אינן ערבות לכך שייווצר "אזור נקי מבוטנים", בגלל "זיהום מנוסעים אחרים". המשמעות היא שלקוחות עם רגישות ואלרגיות לאבק-בוטנים יצטרכו לדווח על כך כשהם נרשמים לטיסות, או בשדות התעופה. חברת EasyJet, הכניסה לצורך זה סעיף מיוחד בטופס ההרשמה לטיסות המקוון שלה.
עם זאת, החברה מודה כי "אין אפשרות למנוע נוכחות בוטנים בכל טיסותינו" בגלל שנוסעים עלולים להביא אותם למטוס למרות שנתבקשו שלא לעשות כן. במקרים קיצוניים, של תגובת רגישות קשה (anaphylaxis) של נוסע לבוטנים, תבוצע הודעה לשאר הנוסעים להימנע מאכילת מוצרים אלה.
לפי מחקר שנערך על ידי מגזין רפואי אמריקני, אחד מכל 10 בוגרים בארה"ב סובל מאלרגיה כלשהי למזון, כשהרגישות לבוטנים ולפירות-ים היא בראש הרשימה. במחקר אחר, של ה- World Allergy Organization Journal נמצא כי 2.2% מכל אירועי החירום הרפואיים במהלך טיסות נגרמו בשל תגובות אלרגיות.
בארה"ב הייתה גם תגובה הפוכה להחלטה: כאשר חברת Southwest סילקה את הבוטנים מהתפריט, הושמעה התנגדות חזקה לכך מה-National Peanut Board, הארגון התעשייתי של מגדלי הבוטנים: "אנו מאוכזבים, כי הגשת בוטנים בטיסות החברה היא מסורת ונוכחת ב-DNA שלה… זה צעד מיותר שאפשר לתקן בעזרת הכנות נכונות וחינוך הנוסעים לנגב את כסאותיהם בזמן העליה למטוס"