NOISE ABATEMENT, 13.11.2024
בדיחה תעופתית ותיקה מספרת על בקר שהורה למטוס, ששייט בנתיב, לטפס מידית. כאשר הצוות שאל מדוע, ענה להם הבקר Due to noise abatement… הצוות שאל, על איזה רעש מדובר, הרי אנחנו בגובה השיוט. הבקר ענה-הרעש שיהיה כשתתנגשו בתנועה המגיעה ממול…
מטוס A321, של חברת American Airlines, המריא על מסלול 08L בהונולולו. ה-SID מנחה לפנות ימינה דרומה, בתוך 2 מייל מסוף המסלול, מכיוון שמזרחית מהשדה יש הרים שפסגתם 3,121 רגל וגם אזור מיושב. הצוות לא פנה בזמן והמשיך ישר. הפקח הנחה אותם לפנות מידית ולהגדיל את שיעור הטיפוס וכך נעשה. המטוס פנה, כאשר היה במרחק 6 מייל מסוף המסלול, בגובה 4,000 רגל, מעל מכשול בגובה 2,600. השעה הייתה 01:00 לפנות בוקר. הרעש נמנע והמטוס המשיך ליעדו.
עזבו חריגה מ-SID, למי זה לא קרה, אבל להמשיך ישר לכיוון ההרים? מה עם איזו תצוגת TERRAIN? קצת מודעות מצבית? על מה דיברו בתדריך?