הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
נובמבר 14, 2023

HOT PANTS

2.11.2022

האם זו סיגריה אלקטרונית בוערת אצלך במכנסיים, או שאתה שמח לראות אותי?…

מטוס מסוג 320A, של חברת France Air, היה בגישה לפאריז, כאשר סיגריה אלקטרונית, שהייתה בכיס מכנסיו של אחד הנוסעים, החלה לבעור, כתוצאה מבריחת טמפרטורה של הסוללה. צוות הדיילים השתלט על האירוע, תוך שימוש בציוד ייעודי (AvSax או מקביל לו). נמסר כי נוסע אחד נפצע קשה, יש להניח שזה אותו נוסע.
השבוע פרסמה רשות החקירה של צרפת BEA דוח סופי (בצרפתית). הממצאים והמסקנות של הדוח, עוסקים בהתנהלות הנוסע…

הנוסע לא התייחס לתקלות קודמות שהיו בסיגריה האלקטרונית שלו. הנוסע החזיק אותה בכיס מכנסיו ולא באריזה ייעודית, שעשויה הייתה למנוע את הפעלתה. הנוסע לא בדק שהסיגריה האלקטרונית שלו כבויה לחלוטין לפני הטיסה.

האם מדובר במיזם חדש, SMS (מערכת ניהול בטיחות) לנוסעים? עם כל הכבוד לזה שהנוסע עשה את הטעויות שלו (שגם עלו לו בכוויות), השאלה היא מה יכולה הייתה חברת התעופה לעשות טוב יותר, כדי למנוע את האירוע.
יותר חשוב, האם יש משהו שניתן לעשות אחרת, כדי שאירועים כאלה לא ישנו, או שלפחות מספרם יפחת. בזה הדוח לא עוסק. חבל.

אז מה עושים? אין ברירה, הסברה. שילוט. תשאול. לפני עשור בערך לא הייתה שום מודעות לנושא של סוללות ליתיום. גם גורמי הבטחון, אותם ניסינו להפעיל כדי להתמודד עם הבעיה, לא ממש שיתפו פעולה. מבחינתם, לכאורה, שהמטוס יישרף כתוצאה מסוללת ליתיום, העיקר שלא ממטען חבלה. היום התמונה אחרת. היום יש שיתוף פעולה ובשדות רבים, בתהליך הבידוק הבטחוני גם מטופל עניין הסוללות.

  • Accident: France A320 at Paris on Nov 2nd 2022, electronic cigarette on fire on short final (avherald.com)
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס