תקלת מערכת הידראולית בגישה, 7.7.2024
מטוס מדגם B737, של חברת Air Do, היה בגישת ראות נמוכה, לשדה התעופה Kushiro ביפן. במהלכה התקבלה אינדיקציה על לחץ נמוך באחת המערכות ההידראוליות. הצוות הלך סביב ופנה לנחיתה בשדה משנה. אחרי נחיתה המטוס לא יכול היה להסיע בכוחות עצמו והיה צריך להיגרר. עד שהתפנה המסלול (שגם הזדהם משמן הידראולי) נאלצו שני מטוסים לסטות לשדות אחרים וכמה אחרים לבטל המראות.
גישת CAT3, במטוסי B737NG, מחייבת נחיתה אוטומטית ולכן מצריכה שתי מערכות הידראוליות שמישות, A+B. מערכת Standby אינה נחשבת. לרוב אנחנו מתרגלים תקלות הידראוליות "נקיות". מופיעות נוריות, יורד הלחץ, עושים צ'קליסט, נוחתים ב-CAT1 לפחות. החיים לא תמיד כאלה קלים. אם מרחשת תקלה איבוד מערכת הידראולית, בתנאי ראות נמוכה, מן הסתם לא ניתן לבצע את הגישה (CAT2 אפשר). השאלה היא מתי מתרחשת התקלה ואיזו. נגיד, רק לשם הדיון, שאחרי הורדת גלגלים תתרחש תקלה במערכת A. ט"א A יתנתק. עכשיו צריך, לכאורה, ללכת סביב ואי אפשר לקפל את הגלגלים. עם גלגלים מטה יהיה די קשה להגיע לשדה משנה, אבל גם לבצע את הגישה זו בעיה… אם אחרי הורדת מדפים ל-30, תתרחש תקלה במערכת B, שוב, בסוף הפיינל יתנתק ט"א B וניאלץ, לכאורה, ללכת סביב. לא נוכל לקפל מדפים. מעבר לגרר, שלא יאפשר לנו לטוס לשום מקום, ישמעו כל מיני התראות קוליות. לא מעוניין לתת פתרונות, אבל תפקידו של הקברניט, עם צוותו, למצוא את הפתרון הבטוח ביותר למצב. יש כאלה.