הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
נובמבר 3, 2024

תקלת מערכת הידראולית בגישה, 7.7.2024

מטוס מדגם B737, של חברת Air Do, היה בגישת ראות נמוכה, לשדה התעופה Kushiro ביפן. במהלכה התקבלה אינדיקציה על לחץ נמוך באחת המערכות ההידראוליות. הצוות הלך סביב ופנה לנחיתה בשדה משנה. אחרי נחיתה המטוס לא יכול היה להסיע בכוחות עצמו והיה צריך להיגרר. עד שהתפנה המסלול (שגם הזדהם משמן הידראולי) נאלצו שני מטוסים לסטות לשדות אחרים וכמה אחרים לבטל המראות.

גישת CAT3, במטוסי B737NG, מחייבת נחיתה אוטומטית ולכן מצריכה שתי מערכות הידראוליות שמישות, A+B. מערכת Standby אינה נחשבת. לרוב אנחנו מתרגלים תקלות הידראוליות "נקיות". מופיעות נוריות, יורד הלחץ, עושים צ'קליסט, נוחתים ב-CAT1  לפחות. החיים לא תמיד כאלה קלים. אם מרחשת תקלה איבוד מערכת הידראולית, בתנאי ראות נמוכה, מן הסתם לא ניתן לבצע את הגישה (CAT2 אפשר). השאלה היא מתי מתרחשת התקלה ואיזו. נגיד, רק לשם הדיון, שאחרי הורדת גלגלים תתרחש תקלה במערכת A. ט"א A יתנתק. עכשיו צריך, לכאורה, ללכת סביב ואי אפשר לקפל את הגלגלים. עם גלגלים מטה יהיה די קשה להגיע לשדה משנה, אבל גם לבצע את הגישה זו בעיה… אם אחרי הורדת מדפים ל-30, תתרחש תקלה במערכת B, שוב, בסוף הפיינל יתנתק ט"א B וניאלץ, לכאורה, ללכת סביב. לא נוכל לקפל מדפים. מעבר לגרר, שלא יאפשר לנו לטוס לשום מקום, ישמעו כל מיני התראות קוליות. לא מעוניין לתת פתרונות, אבל תפקידו של הקברניט, עם צוותו, למצוא את הפתרון הבטוח ביותר למצב. יש כאלה.

  • Incident Boeing 737-781(WL) JA07AN, Sunday 7 July 2024 (flightsafety.org)
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס