הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
נובמבר 17, 2024

תזוזה של משטח מטען בסימון הראשי, 26.4.2024

מטוס מטען, מדגם B734, של חברת West Atlantic, ביצע טיסה שגרתית מסטנסטד לאדינבורו. בתחילת ההנמכה הצוות שמע והרגיש חבטה, אולם לא ידע מה מקורה. אחרי שהמטוס נעצר בעמדת החניה והחלה פריקת המטען, הצוות עודכן כי משטח מטען (ULD) שהיה אמור להיות בתחנה B, גלש לפנים, לתחנה A ונעצר במחיצה הקדמית של תא המטען forward bulkhead wall. למרבה המזל לא נגרמו נזקים של ממש והמטוס שוחרר לטיסה.

רשות החקירה הבריטית AAIB פרסמה בולטין המסכם את האירוע. מסקנתם הייתה כי המשטח נע לפנים, ככל הנראה מכיוון שהנועלים של תחנה B לא הורמו כנדרש (הערה-התחנות במטוס המטען של חברות שונות יכולות להיות מסומנות אחרת).

הערה: במקרה זה המשטח נע לפנים במהלך הנמכה רגילה לנחיתה. תנועה לפנים, במצב של בלימת חירום על המסלול, עלולה הייתה להביא לתוצאות קשות.

עוד כתבו, כי במטוסי מטען 737, ברגע שהמטען מועמס, אין אפשרות מעשית לבדוק את הנועלים, למעט במשטח הקדמי ביותר, הנראה לעין (כמובן שכל משטח בפני עצמו צריך להינעל ורק לאחר מכן יש להטעין את הבא אחריו). בעקבות האירוע, המפעיל שינה את הנהלים שלו והגדיר כי, במקרה שיש צורך להשאיר תחנה ריקה, זו תהיה B, מה שיפחית את הסיכונים מתזוזת משטחים.

לענייננו. במטוס המטען של אל-על המצב דומה. צוות הטיסה אינו יכול, באופן מעשי, לוודא שהמשטחים נעולים וזה גם לא מתפקידו. עם זאת, מוגדר בדפי ההסבר, הנמצאים ב-EFOS, כי אם המטוס אינו מועמס בכל התחנות, מומלץ לוודא שהמשטחים נעולים היטב במקומם. בעבר, כאשר הפעלנו מטוסי מטען גדולים, מדגם 742 ולאחר מכן 744, ניתן היה לעבור בסיפון הראשי ולבדוק את נעילת וקשירת המשטחים. חלק מתפקידי מהנדס הטייס (742) לפני היציאה, היה לעשות סיור ובדיקה. כקברניט ב-742, נהגתי לעיתים גם אני לעשות סיור.

לפני כ-12 שנה, אירעה תקרית, במטוס המטען של אל-על (744) בטיסה מליאז' לניו יורק, כאשר הפאלט הקדמי לא ננעל כנדרש. אחרי הנחיתה נמצא כי הוא גלש לתוך חלל החרטום. למרבה המזל לא נגרם נזק. חקירה שנערכה בעקבות האירוע, העלתה כי סוכן השינוע לא ביצע את עבודתו כראוי. על פי הכללים, היה אמור עובד אחד להעמיס ולנעול את המשטחים ואחריו עובד אחר לבצע בדיקה. הבדיקה הנוספת לא נעשתה ואותו עובד שהעמיס, חתם גם על הבדיקה הצולבת, למרות שבפועל לא ביצע אותה. כאמור, במטוסי 737 לא ניתן לבצע בדיקה אחרי גמר ההעמסה, כך שחובה לוודא נעילה, אחרי הטענת כל משטח.  

  • Boeing_737-4K5_G-JMCZ_11-24.pdf
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס