הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
פברואר 9, 2025

תאונת הסעה (1), 1.2.2025

מטוס מדגם CRJ-200, של חברת Air Wisconsin, נחת בשיקאגו והסיע לעמדת החניה. בדרכו לעמדה פגעה כנף המטוס בגורר והפכה אותו. הנהג נלכד בתוך הכלי ונפצע קשה. 

התאונה התרחשה על מסלול הסעה A, סמוך לקונקורס L, בצד המזרחי של השדה. המטוס נחת 35 דקות קודם לכן, על מסלול 9L, הכי צפוני בשדה והקיף את השדה בהסעה ממערב, עם חציית מסלולים. נמסר כי הגורר ניסה לחצות את מסלול ההסעה. למי יש זכות קדימה? מובן שלמטוס יש תמיד זכות קדימה על כל כלי רכב, למעט אם נאמר לו במפורש לעצור. זו הסיבה שבכל דרך החוצה מסלול הסעה יש שלטי עצור, יש קווי עצירה ויש לעיתים גם רמזורים. כל אדם המפעיל כלי רכב, מכל סוג, באזור האווירי של שדה תעופה, אמור לקבל הדרכה וריענון תקופתי. ככל הנראה נהג הגורר אחראי לתאונה. האם הטייסים יכלו למנוע אותה? המטוס הוא קטן יחסית והקוקפיט נמוך. זה לא הרגל רע להסתכל החוצה ולראות אם מישהו הולך התנגש בנו. יתכן שאחרי 35 דקות הסעה, גם הטייסים היו קצת פחות ערניים. גם אם אנחנו לא אחראים חוקית לתאונה, עדיף לנו למנוע אותה.  

  • Accident: Wisconsin CRJ2 at Chicago on Feb 1st 2025, aircraft topples tow truck over
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס