תאונת הסעה (1), 1.2.2025
מטוס מדגם CRJ-200, של חברת Air Wisconsin, נחת בשיקאגו והסיע לעמדת החניה. בדרכו לעמדה פגעה כנף המטוס בגורר והפכה אותו. הנהג נלכד בתוך הכלי ונפצע קשה.
התאונה התרחשה על מסלול הסעה A, סמוך לקונקורס L, בצד המזרחי של השדה. המטוס נחת 35 דקות קודם לכן, על מסלול 9L, הכי צפוני בשדה והקיף את השדה בהסעה ממערב, עם חציית מסלולים. נמסר כי הגורר ניסה לחצות את מסלול ההסעה. למי יש זכות קדימה? מובן שלמטוס יש תמיד זכות קדימה על כל כלי רכב, למעט אם נאמר לו במפורש לעצור. זו הסיבה שבכל דרך החוצה מסלול הסעה יש שלטי עצור, יש קווי עצירה ויש לעיתים גם רמזורים. כל אדם המפעיל כלי רכב, מכל סוג, באזור האווירי של שדה תעופה, אמור לקבל הדרכה וריענון תקופתי. ככל הנראה נהג הגורר אחראי לתאונה. האם הטייסים יכלו למנוע אותה? המטוס הוא קטן יחסית והקוקפיט נמוך. זה לא הרגל רע להסתכל החוצה ולראות אם מישהו הולך התנגש בנו. יתכן שאחרי 35 דקות הסעה, גם הטייסים היו קצת פחות ערניים. גם אם אנחנו לא אחראים חוקית לתאונה, עדיף לנו למנוע אותה.
