הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
פברואר 6, 2024

שפשוף זנב בשדה גבוה-מעקב, 22.12.2023

בידיעון 26-23 הבאתי את סיפורה של התקרית הבאה:

מטוס מדגם A321, של חברת Volaris, ביצע גישה למסלול 11, בשדה התעופה Guadalajara שבמקסיקו. הצוות הלך סביב בגובה נמוך ובתוך כך זנב המטוס פגע במסלול. הצוות המשיך בתהליך, טיפס לגובה 12,000 רגל, נכנס לגישה נוספת ונחת בשלום. למטוס נגרם נזק משמעותי.

לאחרונה התפרסמו פרטים נוספים על התקרית. מתברר שזו הייתה טיסת אימון לקצין ראשון (כנראה IOE). הקברניט זיהה כי הגישה תלולה, לקח את ההטסה והלך סביב מאוחר. תוך כדי הליכה סביב דפק את הזנב.

רשות החקירה של מקסיקו קבעה כי הנזק קטן ודירגה את האירוע כתקרית. לא יודע עד כמה זה קטן, אני יודע שהמטוס הזה, שהיה עושה בקביעות כמה קטעי טיסה כל יום, לא טס מאז (מעל חודש), כך שגם אם הנזק הפיזי למטוס לא גדול, הנזק הכלכלי לחברה עצום ומצטבר. אני גם בספק אם מדובר בנזק פיזי קטן. ההבדל בין תקרית ותאונה, מבחינת הרשות, האם על פי ICAO הם חייבים לפתוח בחקירה או לא.

בכל טיסה יש Threats. יש איומים רגילים, בהתאם לשלבי הטיסה ויש ספציפיים ליעד, לתנאים וכיוצא בזה. בטיסות אימון, יש איומים נוספים, הנגזרים מהניסיון של המתאמנים. בוחן הוא התפקיד היחיד בחברת תעופה שאמור להיבחן על רמתו כל העת. מעבר למטלות הרגילות של קברניט, עליו להיות מסוגל לשאת בעול ובעומס הנוסף של טיסה עם טייסים חסרי ניסיון. זה אומר לזהות איומים ולהתמודד איתם לפני שהם מתממשים. גישה תלולה מגיעה לרוב בעקבות גישה לא מיוצבת ואפשר לזהות את זה בשלב מוקדם, שלא מחייב לקיחת שליטה והליכה סביב מגובה הצ'ק, שהיא תרגיל מסוכן.

  • Accident: Volaris A321 at Guadalajara on Dec 22nd 2023, tail strike on go around (avherald.com)
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס