הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
נובמבר 3, 2024

שפשוף זנב בהמראה, 9.7.2024

מטוס מדגם B773, של חברת LATAM, המריא על מסלול 35L במילנו, בדרכו לסאו פאולו. המטוס שפשף את הזנב בהמראה. הצוות עצר טיפוס בגובה 5,000 רגל, לאחר מכן נכנס לריתוק בגובה 6,000 רגל, מערבית מהשדה ורוקן דלק. נחתו בשלום אחרי כ- 75 דקות מההמראה. למטוס נגרם נזק משמעותי.

המטוס הוא בן 12. אינני יודע מה בדיוק ההתקנות שיש במטוס זה, אבל Tail Skid יש לו (היה לו). במערכת ההטסה Fly by Wire של מטוסים אלה אמורה להיות הגנה מפני שפשוף זנב, כפי שיש במטוסי ECE-F שלנו ובמטוסי 787. המערכת מבוססת על חיישן קרבה, שכאשר הוא חש שהמסלול מתקרב לזנב המטוס, נותן תיקון להגה הגובה, המנוגד לתנועה. במאמץ קטן אפשר להתגבר על התיקון הזה. כמוכן, במטוסים הללו, במקרה של שפשוף הזנב במסלול מופיעה הודעה EICAS. הבד"ח מתריע מפני המשך דיחוס המטוס, שעלול להחמיר את הנזק הפיזי ומנחה לשחרר את הדיחוס. בהמשך מופיעה ההנחיה Plan to land at the nearest suitable airport. כפי שמוסבר ב-FCTM, ההנחיה לתכנן נחיתה בשדה המתאים הקרוב, הינה במונחי זמן, מכאן שהזמן בו המטוס שוהה באוויר הוא פקטור והפקטור הזה לא מאבד מחשיבותו אחרי שבחרנו את השדה המתאים. לפיכך, כפי שנכתב כבר בסיכום אירוע דומה, שאירע למטוס 737 שלנו לפני מספר שנים, המתנה להורדת משקל על ידי ריקון דלק או שריפתו, מנוגדת לבד"ח. כפי שכתוב עוד בספרות, ניתן לבצע נחיתה בטוחה מעל משקל הנחיתה המרבי.

בקישור יש סרטון בו נראית התאונה (כנראה שהיקף הנזק גדול). נראה רע מאד, לא לבעלי לב חלש.

  • Accident: LATAM Brasil B773 at Milan on Jul 9th 2024, tail strike on departure (avherald.com)
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס