הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
אפריל 11, 2024

שבר חלון, 27.3.2024

מטוס מדגם B738, של חברת התעופה האלג'ירית, המריא משדה התעופה Oran, לכיוון פאריז. כאשר המטוס הגיע לגובה השיוט, 32,000 רגל, התרחש שבר באחד מחלונות תא הנוסעים. השבר היה בשכבה החיצונית של החלון ולא השפיע על הדיחוס. הצוות החליט לשוב לשדה המוצא וחזר לנחיתה בתוך כ-25 דקות.
חלון תא נוסעים מורכב ממספר חלקים:
• מסגרת חיצונית, המתמזגת עם החלק החיצוני של גוף המטוס.
• משטח חלון חיצוני
• שכבת איטום ומרווח
• משטח חלון פנימי (בו נמצא חריר השוואת לחצים)
• שכבה נגד שריטות

עובי משטח החלון החיצוני לרוב כ-0.4 אינץ' והוא חזק יותר מהפנימי. עובי משטח החלון הפנימי לרוב כ-0.2 אינץ' והוא משמש בעיקר כשכבת מגן נוספת, למקרה שהמשטח החיצוני נפגע. נדיר ששני המשטחים נשברים וזה קורה לרוב מפגיעה חיצונית.  

לפיכך, שבר במשטח החיצוני של החלון, לא אמור לגרום לבריחת דיחוס, אלא אם נגרם נזק גם למשטח הפנימי ואז, מן הסתם, נרגיש את זה. אין NNC לשבר של חלון בקבינה. אם בורח הדיחוס, אנחנו יודעים מה לעשות. אם לא, נותר תמיד שיקול הדעת של הצוות איך להמשיך ולאן.

  • The Science Behind Aircraft Cabin Windows (findaflight.eu)
  • Incident: Algerie B738 at Oran on Mar 27th 2024, cracked window (avherald.com)
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס