שבר חלון, 27.3.2024
מטוס מדגם B738, של חברת התעופה האלג'ירית, המריא משדה התעופה Oran, לכיוון פאריז. כאשר המטוס הגיע לגובה השיוט, 32,000 רגל, התרחש שבר באחד מחלונות תא הנוסעים. השבר היה בשכבה החיצונית של החלון ולא השפיע על הדיחוס. הצוות החליט לשוב לשדה המוצא וחזר לנחיתה בתוך כ-25 דקות.
חלון תא נוסעים מורכב ממספר חלקים:
• מסגרת חיצונית, המתמזגת עם החלק החיצוני של גוף המטוס.
• משטח חלון חיצוני
• שכבת איטום ומרווח
• משטח חלון פנימי (בו נמצא חריר השוואת לחצים)
• שכבה נגד שריטות

עובי משטח החלון החיצוני לרוב כ-0.4 אינץ' והוא חזק יותר מהפנימי. עובי משטח החלון הפנימי לרוב כ-0.2 אינץ' והוא משמש בעיקר כשכבת מגן נוספת, למקרה שהמשטח החיצוני נפגע. נדיר ששני המשטחים נשברים וזה קורה לרוב מפגיעה חיצונית.
לפיכך, שבר במשטח החיצוני של החלון, לא אמור לגרום לבריחת דיחוס, אלא אם נגרם נזק גם למשטח הפנימי ואז, מן הסתם, נרגיש את זה. אין NNC לשבר של חלון בקבינה. אם בורח הדיחוס, אנחנו יודעים מה לעשות. אם לא, נותר תמיד שיקול הדעת של הצוות איך להמשיך ולאן.