הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
יוני 1, 2025

שבר חלון, 20.5.2025

מטוס מדגם B738, של חברת Norwegian, שייט בשמי קרואטיה, כאשר הצוות הודיע על שבר חלון בתא הטייסים וביקש להנמיך. בחציית גובה 20,000 רגל בהנמכה, הצוות דיווח על בעיות דיחוס וביקש לסטות לנחיתת חירום בספליט. נחתו בשלום.

ב-1.5.2025 היה אירוע דומה בחברת אל-על, על מטוס B789. בעקבותיו פרסם הממונה הטכני של הצי מדריך לזיהוי נזקי חלונות. מציע לעיין בו. בגדול, ה-NNC מבחין בין 4 סוגי נזקים, כאשר לחלון יכול להיות אחד או יותר מבניהם:

  • An electrical arc
  • A delamination
  • A crack
  • Is shattered

צריך לזכור שחלונות המטוסים שונים זה מזה וההנחיות כתובות בהתאם ב-NNC. במטוסי 787/777, למרות שסוג הנזק אינו מופיע מפורשות בכותרת, יש התייחסות מחמירה, המחייבת הנמכה ונחיתה בשדה המתאים הקרוב רק לחלון מעוות -Deformed. במטוסי 737 חלון מעוות אינו מוזכר כאפשרות כלל, אבל במצב של Cracked or Shattered יש התייחסות מחמירה, בהתאם למיקום השבר, בשכבה החיצונית או הפנימית. הפרטים המחייבים כתובים ב-QRH. 

Deformed means a window that is out of plane and/or not its normal shape. A deformed window may be bowed out or in and may cause noise that is not normal during operation.

  • Incident: Norwegian B738 near Split on May 20th 2025, cracked window and cabin pressure problem
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס