שבר חלון, 20.5.2025
מטוס מדגם B738, של חברת Norwegian, שייט בשמי קרואטיה, כאשר הצוות הודיע על שבר חלון בתא הטייסים וביקש להנמיך. בחציית גובה 20,000 רגל בהנמכה, הצוות דיווח על בעיות דיחוס וביקש לסטות לנחיתת חירום בספליט. נחתו בשלום.
ב-1.5.2025 היה אירוע דומה בחברת אל-על, על מטוס B789. בעקבותיו פרסם הממונה הטכני של הצי מדריך לזיהוי נזקי חלונות. מציע לעיין בו. בגדול, ה-NNC מבחין בין 4 סוגי נזקים, כאשר לחלון יכול להיות אחד או יותר מבניהם:
- An electrical arc
- A delamination
- A crack
- Is shattered
צריך לזכור שחלונות המטוסים שונים זה מזה וההנחיות כתובות בהתאם ב-NNC. במטוסי 787/777, למרות שסוג הנזק אינו מופיע מפורשות בכותרת, יש התייחסות מחמירה, המחייבת הנמכה ונחיתה בשדה המתאים הקרוב רק לחלון מעוות -Deformed. במטוסי 737 חלון מעוות אינו מוזכר כאפשרות כלל, אבל במצב של Cracked or Shattered יש התייחסות מחמירה, בהתאם למיקום השבר, בשכבה החיצונית או הפנימית. הפרטים המחייבים כתובים ב-QRH.
Deformed means a window that is out of plane and/or not its normal shape. A deformed window may be bowed out or in and may cause noise that is not normal during operation.




