קפא לו הגובה…8.2.2024
אירוע די נדיר. מטוס מדגם B738, המריא ממונטריאול לכיוון קובה. במהלך הטיפוס, הגובה ב-MCP וכן מעל עמודת הגובה ב-PFD, נתקע. הצוות הכריז PAN-PAN והחזיר את המטוס לנחיתה. פאנל ה-MCP הוחלף.
למיטב הבנתי אירוע כזה יכול להתרחש רק אם בוחר הגובה Altitude Selector נתקע, או שמסתובב "על ריק" ולא מזיז את התצוגות. כדאי לעשות "חושבים" ולהחליט איך להטיס את זה. בהנחה שרוצים להשתמש בטייס אוטומטי וב-FD's, אם אנחנו שומרים את הגובה המכויל, צריך קודם כל לחשוב איך לעזוב אותו. לאחר מכן, אם רוצים לטפס או להנמיך לגובה מסוים, צריך לחשוב איך להגיע אליו ואיך לשמור אותו. יש דרכים לעשות את כל זה, לא מאד מסובך ברגע שמבינים את העקרון. במכוון לא נכנסתי לפרטים. תרגיל הטסה מעניין.
ב-MEL יש אפשרות לצאת עם די הרבה מפסקים או תצוגות, על ה-MCP, לא שמישים. לדוגמה-אפשר לצאת עם (או בעצם בלי) תצוגת גובה נבחר, כמובן בתנאי שהגובה הנבחר מוצג כראוי על ה-PFD. אפשר לצאת ללא בוחרים רבים, אבל ללא בוחר הגובה אי אפשר לצאת.