הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
אפריל 5, 2024

קפא לו הגובה…8.2.2024

אירוע די נדיר. מטוס מדגם B738, המריא ממונטריאול לכיוון קובה. במהלך הטיפוס, הגובה ב-MCP וכן מעל עמודת הגובה ב-PFD, נתקע. הצוות הכריז PAN-PAN והחזיר את המטוס לנחיתה. פאנל ה-MCP הוחלף.

למיטב הבנתי אירוע כזה יכול להתרחש רק אם בוחר הגובה Altitude Selector נתקע, או שמסתובב "על ריק" ולא מזיז את התצוגות. כדאי לעשות "חושבים" ולהחליט איך להטיס את זה. בהנחה שרוצים להשתמש בטייס אוטומטי וב-FD's, אם אנחנו שומרים את הגובה המכויל, צריך קודם כל לחשוב איך לעזוב אותו. לאחר מכן, אם רוצים לטפס או להנמיך לגובה מסוים, צריך לחשוב איך להגיע אליו ואיך לשמור אותו. יש דרכים לעשות את כל זה, לא מאד מסובך ברגע שמבינים את העקרון. במכוון לא נכנסתי לפרטים. תרגיל הטסה מעניין.

ב-MEL יש אפשרות לצאת עם די הרבה מפסקים או תצוגות, על ה-MCP, לא שמישים. לדוגמה-אפשר לצאת עם (או בעצם בלי) תצוגת גובה נבחר, כמובן בתנאי שהגובה הנבחר מוצג כראוי על ה-PFD. אפשר לצאת ללא בוחרים רבים, אבל ללא בוחר הגובה אי אפשר לצאת.

  • Incident: Sunwing B738 at Montreal on Feb 8th 2024, frozen altitude (avherald.com)
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס