הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
אוקטובר 20, 2024

קבינה לא מוכנה, 16.7.2024

אנחנו רגילים להתייחס למונח הזה לפני הסעה, לפני המראה ולפני נחיתה. לפעמים זה עלול להיות מאד רלוונטי גם אחרי נחיתה. במדינות שונות, בכללן ארה"ב, יש נהלים די קשוחים לגבי החזרת הנוסעים למושביהם, לפני הנמכה (מסיבות ביטחון). מטוס A320, של חברת Spirit, נחת באורלנדו והסיע לעמדת החניה. הצוות נאלץ לעצור ולהמתין, שכן נתיב ההסעה שלהם היה חסום, על ידי מטוס יוצא. הצוות ביצע מספר הודעות בכריזה, לנוסעים, להישאר לשבת, אבל כנראה שהפיזיולוגיה ניצחה וכמה מהם קמו לשירותים. לאחר שקיבלו אישור להמשיך, הקברניט שיחרר בלמים והחל להסיע. כאשר צוות הקבינה הבחין בכך, התקשרה אחת הדיילות לקוקפיט והודיעה שיש נוסעים עומדים, בתור לשירותים. הקברניט בלם והמטוס עצר בחטף. מספר נוסעים ואנשי צוות נפלו בקבינה ונפצעו. דיילת אחת נפצעה בידה והשנייה נפלה ונפצעה בראשה. הדיילים מיד התקשרו להודיע על הפציעות והצוות הזמין את שירותי הרפואה. 

ועדת החקירה של ה-NTSB פרסמה את הדוח הסופי ומסקנתו הינה כי התאונה אירעה כתוצאה מהבלימה האגרסיבית, לא במכוון, של הקברניט. תרמה לכך העובדה שצוות הקבינה לא הודיע לטייסים שהקבינה לא "בטוחה". 

זה מהחיים. לא פעם יוצא לנו לעצור ולהמתין, אפילו מספר דקות, לפני המשך הסעה לעמדת החניה. אני דואג להודיע לנוסעים שלא הגענו לעמדה ואני יודע שרובנו עושים כך. האם ההודעה שלנו מספקת? האם כולם נשמעים לה? אני מניח שלא. אז מה עושים? אפשר לברר. מה אם אנחנו מקבלים הודעה שיש נוסע בשירותים? האם זה אומר שאסור לנו להסיע? אנחנו גם לא לבד בשדה.. בכל מקרה לחדש הסעה בהדרגה ובאיטיות וגם אם נודע לנו, אחרי תחילת התנועה שמי מהנוסעים עומד, בטח שלא לעשות בלימה פתאומית. הבלימה הרבה יותר מסוכנת מהמשך ההסעה. עובדה. 

  • Accident: Spirit A320 at Orlando on Jul 16th 2024, sudden stop during taxi causes injuries to cabin crew (avherald.com)
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס