קבינה לא מוכנה, 16.7.2024
אנחנו רגילים להתייחס למונח הזה לפני הסעה, לפני המראה ולפני נחיתה. לפעמים זה עלול להיות מאד רלוונטי גם אחרי נחיתה. במדינות שונות, בכללן ארה"ב, יש נהלים די קשוחים לגבי החזרת הנוסעים למושביהם, לפני הנמכה (מסיבות ביטחון). מטוס A320, של חברת Spirit, נחת באורלנדו והסיע לעמדת החניה. הצוות נאלץ לעצור ולהמתין, שכן נתיב ההסעה שלהם היה חסום, על ידי מטוס יוצא. הצוות ביצע מספר הודעות בכריזה, לנוסעים, להישאר לשבת, אבל כנראה שהפיזיולוגיה ניצחה וכמה מהם קמו לשירותים. לאחר שקיבלו אישור להמשיך, הקברניט שיחרר בלמים והחל להסיע. כאשר צוות הקבינה הבחין בכך, התקשרה אחת הדיילות לקוקפיט והודיעה שיש נוסעים עומדים, בתור לשירותים. הקברניט בלם והמטוס עצר בחטף. מספר נוסעים ואנשי צוות נפלו בקבינה ונפצעו. דיילת אחת נפצעה בידה והשנייה נפלה ונפצעה בראשה. הדיילים מיד התקשרו להודיע על הפציעות והצוות הזמין את שירותי הרפואה.
ועדת החקירה של ה-NTSB פרסמה את הדוח הסופי ומסקנתו הינה כי התאונה אירעה כתוצאה מהבלימה האגרסיבית, לא במכוון, של הקברניט. תרמה לכך העובדה שצוות הקבינה לא הודיע לטייסים שהקבינה לא "בטוחה".
זה מהחיים. לא פעם יוצא לנו לעצור ולהמתין, אפילו מספר דקות, לפני המשך הסעה לעמדת החניה. אני דואג להודיע לנוסעים שלא הגענו לעמדה ואני יודע שרובנו עושים כך. האם ההודעה שלנו מספקת? האם כולם נשמעים לה? אני מניח שלא. אז מה עושים? אפשר לברר. מה אם אנחנו מקבלים הודעה שיש נוסע בשירותים? האם זה אומר שאסור לנו להסיע? אנחנו גם לא לבד בשדה.. בכל מקרה לחדש הסעה בהדרגה ובאיטיות וגם אם נודע לנו, אחרי תחילת התנועה שמי מהנוסעים עומד, בטח שלא לעשות בלימה פתאומית. הבלימה הרבה יותר מסוכנת מהמשך ההסעה. עובדה.