הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
אוקטובר 6, 2024

צרות באות בסדרות, 22.9.2024

מטוס מדגם A332, בשירות חברת התעופה האלג'ירית, היה בגובה 38,000 רגל בטיפוס, כאשר הצוות הכריז חירום וביקש להנמיך, עקב תקלת מנוע. מספר דקות לאחר מכן, הצוות הכריז על הנמכת חירום והנמיך לגובה 11,000 רגל (גובה הבטיחות האזורי). מסיכות החמצן נפלו בקבינה. המטוס חזר לנחיתה באלג'יר. העובדה שהמטוס נמצא על הקרקע לפחות 7 ימים אחרי התקרית, מעידה על כך שיש לא מעט פעולות טכניות לבצע. 

מה קרה שם בדיוק, אני ממש לא יודע וסיכוי טוב שלא אדע. מה שכדאי לזכור זה שתקלה אחת, עלולה ליצור אפקט דומינו. יש מצבים בהם הספיקה של המערכת הפניאומטית חלשה קצת. כאשר כולה פעילה ומתבססת על שני BLEEDS, היא מחזיקה יפה את גובה הקבינה, אבל אם כבה מנוע ויש לחץ רק ממקור אחד, יתכן וזה לא מספיק והקבינה עלולה להתחיל לטפס בקצב מהיר. זה אותו הדבר כמו כשל של BLEED אחד, אלא שכאשר יש תקלת מנוע, הצוות נמצא בעומס עבודה גבוה יותר ויתכן שבריחת הדיחוס תחמוק מתשומת ליבו. כאשר מתרחשת תקלה, כגון כשל מנוע, הצוות צריך כמובן לטפל בה בעדיפות וביעילות, אבל כדאי שיבצע סקירת מכשירים ויראה אם עוד משהו השתבש. לא כל מה שיכול להיות קשור או תוצאתי כתוב ב-QRH. 

  • Incident: HiFly Malta A332 near Algiers on Sep 22nd 2024, engine failure, loss of cabin pressure (avherald.com)
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס