צרות באות בסדרות, 22.9.2024
מטוס מדגם A332, בשירות חברת התעופה האלג'ירית, היה בגובה 38,000 רגל בטיפוס, כאשר הצוות הכריז חירום וביקש להנמיך, עקב תקלת מנוע. מספר דקות לאחר מכן, הצוות הכריז על הנמכת חירום והנמיך לגובה 11,000 רגל (גובה הבטיחות האזורי). מסיכות החמצן נפלו בקבינה. המטוס חזר לנחיתה באלג'יר. העובדה שהמטוס נמצא על הקרקע לפחות 7 ימים אחרי התקרית, מעידה על כך שיש לא מעט פעולות טכניות לבצע.
מה קרה שם בדיוק, אני ממש לא יודע וסיכוי טוב שלא אדע. מה שכדאי לזכור זה שתקלה אחת, עלולה ליצור אפקט דומינו. יש מצבים בהם הספיקה של המערכת הפניאומטית חלשה קצת. כאשר כולה פעילה ומתבססת על שני BLEEDS, היא מחזיקה יפה את גובה הקבינה, אבל אם כבה מנוע ויש לחץ רק ממקור אחד, יתכן וזה לא מספיק והקבינה עלולה להתחיל לטפס בקצב מהיר. זה אותו הדבר כמו כשל של BLEED אחד, אלא שכאשר יש תקלת מנוע, הצוות נמצא בעומס עבודה גבוה יותר ויתכן שבריחת הדיחוס תחמוק מתשומת ליבו. כאשר מתרחשת תקלה, כגון כשל מנוע, הצוות צריך כמובן לטפל בה בעדיפות וביעילות, אבל כדאי שיבצע סקירת מכשירים ויראה אם עוד משהו השתבש. לא כל מה שיכול להיות קשור או תוצאתי כתוב ב-QRH.