פעילות לשמירת תעופה ישראלית איתנה
החודש פורסם ע"י EASA (סוכנות רשמית של רשות התעופה באיחוד האירופאי) מדריך מעשי "איך להתמודד עם הסיכונים הנובעים ממודלים חדשים של גורמי תעופה וביניהם מיקור חוץ וחכירות רטובות".
מסמך אזהרה זה מופנה לכל המפעילים וארגוני התעופה בעולם ומכיל רשימת סיכונים ופעולות למניעת הפגיעה האפשרית בבטיחות. פגיעה זו נובעת מניהול תעופה "ממוקד עסק" שאינו פועל עפ"י הערך המוביל של בטיחות הטיסה. בתוך כך, איגוד הטייסים קורא לעצירת המגמה המאיימת על עצמאותה של התעופה הישראלית ועל מקום עבודתו של העובד (והטייס) העברי בתעשיית התעופה בישראל.
איגוד הטייסים מתנגד לחכירות רטובות שאינן מתואמות. שיטה זו נוגדת את עקרונות איגוד הטייסים הבינלאומי ועלולה לפגוע בעבודתם הבטוחה של הטייסים בעולם. ניתן להשתמש בחכירה רטובה לתקופות מוגדרות, בתיאום בין המפעילים לבין וועדי הטייסים ובאישורם. זאת, לפרקי זמן קצרים וכחלק מתוכנית משותפת (עד גמר הצטיידות או עד השלמת קליטת כ"א). בנוהל טיפול בחכירה רטובה של רת"א שעודכן בנובמבר 2016 התווספה פיסקה המאפשרת למפעיל להשתמש בחכירה רטובה עד ל- 50% מסך טיסותיו לעונה. בימים אלו אנו פועלים, בתיאום מלא עם וועדי כל החברות, במטרה למנוע המשך העברת תעסוקה ישראלית לידיים זרות (חברות לא מוכרות, מטוסים זרים, עובדים לא ישראליים וטייסים זרים). רת"א, הסתדרות העובדים, משרד העבודה וועדת הכלכלה – כולם שחקנים חשובים בהחלטות אלו. בימים קשים ובעת צרה – רק החברות והטייסים הישראליים יישארו וישרתו את התנועה אל ומישראל.