הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
יוני 13, 2024

פי שול רציני, 17.4.2024

  ראו את התצלום הבא, מתוך אתר Flightradar24:

מטוס מדגם A330, של חברת Turkish, התיישר על מסלול 26L, דרך קושרת D, בבוקרשט והמריא. הבעיה היחידה הייתה שהוא התיישר על קו המנורות של שול המסלול הימני, ביצע את ריצת ההמראה כולה על השול. אחרי נחיתה הצוות הסיע לעמדת החניה תוך שדיווחו על בעיות בכן הנסע הקדמי. במהלך ריצת ההמראה המטוס שבר 10 גופי תאורה וגם שלט מידע צמוד לקושרת G.

התקרית החמורה אירעה בשעת ערב. למסלול 26L יש תאורות מלאות, HIRL במרווחים של 60 מטר ו-CL במרווחים של 15 מטר. אין תירוצים.

למסלול מכשירים "רגיל", יש 3 שורות של תאורות מסלול: תאורות שוליים לבנות ותאורת אמצע לבנה (התאורות משנות צבע לקראת סוף המסלול). כאשר עולים על מסלול רגיל, צריך לראות מלפנים, מול גלגל האף, שורת מנורות לבנות "צפופה" ובשני הצדדים שורות של מנורות לבנות עם מרווחים גדולים יותר. לא צריך יום לימודים ארוך, כדי לדעת את זה (יש מצגת ב-Cpat). יש הבדל כמובן בין צבע המנורות על מסלולי הסעה ועל מסלול ההמראה. זו לא פעם ראשונה שתקרית כזו מתרחשת, לרוב צוותים מזהים את הטעות במהלך הריצה ומתקנים. שאננות, הסחת דעת, בקטע קריטי של הטיסה. אירוע כזה הוא פוטנציאל לתאונה.

  • Incident: THY A333 at Bucharest on Apr 17th 2024, lined up with right runway edge on departure (avherald.com)
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס