פי שול רציני, 17.4.2024
ראו את התצלום הבא, מתוך אתר Flightradar24:
מטוס מדגם A330, של חברת Turkish, התיישר על מסלול 26L, דרך קושרת D, בבוקרשט והמריא. הבעיה היחידה הייתה שהוא התיישר על קו המנורות של שול המסלול הימני, ביצע את ריצת ההמראה כולה על השול. אחרי נחיתה הצוות הסיע לעמדת החניה תוך שדיווחו על בעיות בכן הנסע הקדמי. במהלך ריצת ההמראה המטוס שבר 10 גופי תאורה וגם שלט מידע צמוד לקושרת G.
התקרית החמורה אירעה בשעת ערב. למסלול 26L יש תאורות מלאות, HIRL במרווחים של 60 מטר ו-CL במרווחים של 15 מטר. אין תירוצים.
למסלול מכשירים "רגיל", יש 3 שורות של תאורות מסלול: תאורות שוליים לבנות ותאורת אמצע לבנה (התאורות משנות צבע לקראת סוף המסלול). כאשר עולים על מסלול רגיל, צריך לראות מלפנים, מול גלגל האף, שורת מנורות לבנות "צפופה" ובשני הצדדים שורות של מנורות לבנות עם מרווחים גדולים יותר. לא צריך יום לימודים ארוך, כדי לדעת את זה (יש מצגת ב-Cpat). יש הבדל כמובן בין צבע המנורות על מסלולי הסעה ועל מסלול ההמראה. זו לא פעם ראשונה שתקרית כזו מתרחשת, לרוב צוותים מזהים את הטעות במהלך הריצה ומתקנים. שאננות, הסחת דעת, בקטע קריטי של הטיסה. אירוע כזה הוא פוטנציאל לתאונה.