הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
נובמבר 4, 2024

פיצוץ צמיגים בנחיתה, 6.10.2022

מטוס מדגם B738, של חברת Turkish, נחת, בשדה התעופה Antakya, על מסלול 04, ופיצץ את כל הצמיגים, של כני הנסע הראשיים, בריצת הנחיתה. המטוס נתקע על המסלול. בוצע פינוי חירום דרך חלק מהמגלשות ולא דרך פתחי היציאה שמעל הכנפיים. כבאים טיפלו באש שהתפתחה בכני הנסע.

לאחרונה הוציאה רשות החקירה של טורקיה דוח סופי, בשפה הטורקית בלבד. יש בו מידע מעניין. מתברר כי המטוס שוגר עם MEL על מערכת Anti-Skid. ועדת החקירה מצאה כי הגורם האנושי הוא ששיחק תפקיד מרכזי בתקרית זו. הצוות התרכז בביצוע הבלימה הידנית ובמקביל איבד מודעות מצבית (כנראה לגבי מיקומו על המסלול). הקברניט לא ביצע את הבלימה על פי ההנחיות הכתובות ב-QRH וב-FCTM.

עד כאן ממצאי ומסקנות ועדת החקירה. כמה תצלומים:

בטיסה קורים דברים. עלולות להתרחש תקלות במערכות. לעיתים אנחנו יוצאים עם מערכת מושבתת מראש. מערכת אנטי סקיד עלולה להיות מושבתת בשיגור או להתקלקל בטיסה. כאשר משוגרים מראש עם אנטי סקיד מנוטרל, מן הסתם מתבצע חישוב ביצועי שיגור, המבטיח כי המטוס, בלא מערכת זו, יכול לעצור בצורה בטוחה, הן בתרחיש הפסקת המראה והן בנחיתה. את זה צריך הצוות לקחת בחשבון. מעבר לכך, לנצל את כל האמצעים הקיימים בכדי להקל על הבלימה, כגון רברס מלא, מדפים בתצורה המרבית. את פעולת הבלימה יש לעשות על פי ההנחיות ובלי להילחץ. אם הפעולה תתבצע כך, מן הסתם המטוס יעצור בתוך תחומי המסלול, כך זה מחושב. אני לא זוכר מתי בלמתי מראש ללא מערכת בלימה אוטומטית. לרוב אנחנו משתמשים בה, בתחילת ריצת הנחיתה. על אחת כמה וכמה ללא AS. זה משהו שאנחנו לא מורגלים בו ולא ממש מתאמנים בו. לתדרך מראש ולא להילחץ. קצב התאוטה נמוך מהרגיל, אבל זה אמור להספיק.

  • Incident: THY B738 at Antakya on Oct 6th 2022, burst all main tyres on landing (avherald.com)
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס