פינוי חירום משולב בעמדת שרוול, 12.7.2024
מטוס מדגם A321, של חברת American Airlines, היה בהכנות לטיסה, מסאן פרנסיסקו למיאמי. במהלך עליית הנוסעים למטוס, כאשר השרוול עוד היה מחובר, החל מכשיר אלקטרוני מיטלטל, של אחד הנוסעים (כנראה מחשב נייד) להעלות עשן, מתוך התיק, ככל הנראה עקב בריחה תרמית של
הסוללה. עשן החל להתפשט בקבינה וגרם לבהלה. הצוות ביצע פינוי חירום, דרך השרוול ודרך חלק מהמגלשות. במהלך הפינוי נפצעו קל שלושה נוסעים.
כרגיל במקרים של פינוי חירום, נוסעים רבים נטלו עימם את כבודת היד, בניגוד להוראות ותוך ויכוחים עם אנשי הצוות. הדבר כמובן עיכב את הפינוי.
פינוי חירום בעמדת חניה הוא מורכב ודורש שיקול דעת של הצוות. האם לבצע פינוי? אם כן מאילו פתחים? מי נותן את ההוראה? אחת הבעיות הינה שבאופן פורמלי, הקברניט מקבל פיקוד על המטוס רק מרגע סגירת הדלתות. להלן ציטוט מה-OM A, פרק 1.4:
האם זה אומר שהקברניט ייקח את התיק שלו, יצא מהמטוס ויאמר "אני לא אחראי, כי טרם נסגרו הדלתות"? אני לא מכיר קברניט שיעשה זאת. אם הוא לא אחראי, מי כן? למיטב ידיעתי אין הגדרה מי אחראי לבטיחות ולתפעול המטוס לפני סגירת הדלתות. משמע, שגם אם אין אחריות פורמלית, ההנהלה, הצוות והנוסעים יצפו מהקברניט, או מאיש הצוות הבכיר ביותר על המטוס, שייתן הנחיות.