פינוי חירום בעמדת החניה, 27.3.2024
מטוס מדגם A321, של חברת Frontier, עמד ליד שרוול היציאה בשארלוט, כאשר הצוות התכונן ליציאה לטיסה לאורלנדו. על המטוס היו 226 נוסעים ואנשי צוות. לפתע התפשט ריח מוזר (ה-FAA רשמו שזה היה ריח עשן) בתא הנוסעים. הצוות החליט לבצע פינוי חירום. חלק מהנוסעים ירדו דרך השרוול וחלקם באמצעות המגלשות של הדלתות האחוריות.
פינוי חירום בעמדת החניה עלול להיות מורכב, שכן בכל רגע, מצבו של המטוס והציוד שצמוד אליו משתנים. הוראות הביצוע מופיעות אצלנו ב- CFSM, סעיף 2.42. תרחיש הייחוס של אל-על הוא בדיוק מה שהתרחש בתקרית הנדונה-פינוי משולב, דרך השרוול/מדרגות ובאמצעות מגלשות. מטוס בשרוול, עם מגלשות מנותקות. על פי תרחיש זה, הקברניט, או המש"ב, יכריזו על הפינוי. אצד"א יעבירו את הדלתות, שתחת אחריותם, לאוטומטי (או יחברו מגלשות) וימשיכו בתהליך, על פי נהלי המילוט הרגילים. במקרה כזה יש חשיבות גבוהה לבדיקת המצב בחוץ, שכן עלולים להיות כלי רכב, ציוד ועובדים, באזורים אליהם יפרסו המגלשות.