הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
יוני 1, 2025

פינה מסלול או לא פינה מסלול? 6.5.2025

מטוס מדגם ERJ-175, של חברת Republic, קיבל אישור להמריא, על מסלול 13 בלה גווארדיה. זמן קצר קודם לכן מטוס מדגם B738, של חברת United, נחת על מסלול 04 והסיע על מסלול 13 לכיוון הטרמינל. פקח המגדל סבר שהמטוס כבר פינה מסלול, כאשר נתן אישור המראה. כאשר הבחין בטעותו, הורה למטוס להפסיק המראה. אלה כבר היו ב-105 קשר. לעומתם, המטוס המסיע כבר היה על ערוץ ההסעה, הצוות המסיע פספס את הפינוי והמשיך לקושרת הבאה. 

כמה מילים על אחריות. ההתנהלות הקרקעית בשדות תעופה רבים בארה"ב היא מסוכנת ודורשת תשומת לב ואחריות מוגברת מכל אחד מהמעורבים. אסור לפקח "להניח". הוא חייב לוודא שהמסלול פנוי לפני שהוא נותן אישור המראה. זה לא מקובל במרבית העולם הנאור, שמטוס יהיה על מסלול פעיל, כאשר הוא על תדר הסעה. אין פרטים לגבי ההנחיה שניתנה למטוס המסיע, האם הוא קיבל הוראה לעבור לתדר או שפשוט הקדימו את המאוחר, אבל זה ממש לא "אוויראי" לעשות את זה. כמוכן, בשדות צפופים כאלה ובכלל, מן הראוי לתת קצת יותר תשומת לב להוראות ההסעה, במיוחד כאשר עוברים דרך או על מסלול פעיל, כי כל טעות יכולה לעלות ביוקר. לגבי המטוס הממריא, מותר, רצוי ואפילו חיוני להסתכל במורד המסלול ולראות אם הוא פנוי, לפני שפותחים מנועים להמראה. אורך מסלול 13 הוא קצת יותר משני קילומטר והמטוס המסיע פינה קצת לפני אמצע המסלול, באמת שלא בעיה לראות מטוס שמסיע עליו, ישר מלפנים, גם בלילה. זה בנפשנו.

צילומי המסך, לשעה 04:35 Z, מתוך Flightradar24 מראים את המיקום היחסי בין המטוסים (תצוגת Playback לא נתנה תמונה טובה מספיק). הראשון של המטוס המסיע, השני של הממריא.

  • Incident: Republic E175 at New York on May 6th 2025, cleared for takeoff from occupied runway
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס