הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
מרץ 9, 2025

פגיעת ציפור בהמראה, 5.3.2025

מטוס מדגם B738, של חברת התעופה הארגנטינית, המריא משדה התעופה Aeroparque, הממוקם על החוף של בואנוס איירס. בשלב כלשהו בהמראה, אירעה פגיעת ציפור, באחד המנועים. הצוות הבחין בחיווי מנוע חריגים, הרגישו באנגים ומבחוץ נראו פרצי להבות מהמנוע. הצוות טיפס לגובה 5,000 רגל וביצע סטייה לשדה התעופה הבינלאומי Ezeiza, הממוקם בצידה המערבי של העיר. נחת בשלום, אחרי כ-30 דקות באוויר. במהלך ההמראה נפלטו חלקי מתכת לוהטים מהמנוע וגרמו לדליקה קטנה בצד המסלול. 

לפי הנתיב שהמטוס ביצע, אפשר לשער שהצוות חשב בתחילה אולי לחזור לשדה המוצא. בדיעבד התברר כי על המסלול התפזרו פיסות מתכת שנפלטו מהמנוע וגם הייתה דליקה קטנה בצד המסלול, כך שככל הנראה לא הייתה אפשרות לחזור לשדה המוצא במיידי והצוות נאלץ לסטות לשדה הבינלאומי, שגם הוא במרחק טיסה קצר, ממש בצידה השני של העיר.

נקודה אחת שכדאי "להאיר". באימוני סימולטור, אנחנו מבצעים EFP  בהמראה. בשדות בהם אין מכשולים ואין Special EFP, כמו אמסטרדם, לעיתים הצוות בוחר לעצור טיפוס בגובה 2,000 רגל. לנוהל אבדן מנוע בהמראה יש 4 שלבים (Segments). הראשון מגובה חציית סוף המסלול עד גמר קיפול הגלגלים. השני, טיפוס במהירות V2, מגמר קיפול הגלגלים ועד לגובה בטוח, שבו מתבצעת ההאצה לקיפול המדפים (באל-על הגובה הסטנדרטי שונה לפני מספר שנים מ-1,500 רגל ל-1,000 רגל, כמובן שיכול להיות גבוה יותר, בהתאם למכשולים). השלב השלישי הוא שלב ההאצה לקיפול המדפים. בשלב הרביעי המטוס מטפס, במהירות התמרון של מדפים מעלה (VZF) ובכוח מנוע CON, לגובה הסופי של ההמראה, שהוא 1,500 רגל או יותר, לפי ההגדרה של הצוות. לכאורה, אפשר להמשיך בגובה זה, השאלה היא האם זה רצוי, האם כל הנתיב שנבצע נקי ממכשולים ולאיזה כיוון לטוס. מכיוון שלוקח זמן מסוים להתארגן לנחיתה, אולי כדאי לשקול לטפס לגובה גבוה יותר? במקום "לגרד" את הקרקע ולעשות את כל הנתיב עד הפיינל בגובה 2,000 רגל, אולי כדאי לעשות אותו בגובה 3,000? 4,000? קצת פוטנציאל עוד לא הזיק לאף אחד. במקרה דנן, למרות שהשדות היו קרובים ואין שם יותר מדי מכשולים, הצוות טיפס לגובה 5,000 רגל. 

  • Incident: Argentinas B738 at Buenos Aires on Mar 5th 2025, bird strike
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס