הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
אפריל 20, 2025

עשן בקבינה או בתא הטייסים

אחד האירועים בעלי פוטנציאל הסיכון הגבוה ביותר, לתאונה קטלנית, הינו עשן בקבינה. אני לא חושב שהפתגם "אין עשן בלי אש" תמיד נכון, אבל בטיסה אי אפשר לקחת סיכון. הבד"חים העוסקים בעשן, אש, עשן ואד מחמירים ומתחילים במשפט Diversion may be needed. בדפי ה-Introduction של ה-NNC, יש פסקה העוסקת ב-Immediate Landing. אחד התנאים לנחיתה מידית הינו עשן נמשך. אני לא רוצה לפרט מעבר לזה, כל אחד מאיתנו צריך להכיר את הכתוב שם. במצבים חמורים, נחיתה מידית יכולה להיות גם מחוץ לשדה תעופה או בים.

השבוע דווחו שתי תקריות של עשן בקבינה, במטוסי 777, של חברות שונות ואחד של עשן בקוקפיט.

ב-9.4.2025, מטוס מדגם B773, של חברת התעופה הפיליפינית, שהיה בטיסה ממנילה לסן פרנסיסקו, נאלץ לסטות לנחיתת חירום בטוקיו. נחתו בשלום, אחרי שעתיים מתחילת האירוע. חברת התעופה דיווחה כי העשן נבע מאחת ממערכות המיזוג. לאחר מכן לקח להם 6:30 שעות מהנחיתה ועד שקיבלו עמדת חניה.. במהלך ההמתנה נפתחו חלק מדלתות הקבינה לצורך אוורור. 

ב-10.4.2025, מטוס מדגם B772, של חברת American Airlines, שהיה בטיסה מדאלאס ללונדון, נאלץ לבצע נחיתת חירום בממפיס, עקב עשן בחלקה הקדמי של הקבינה. נחתו בשלום 40 דקות אחרי שעזבו את גובה השיוט.

ב-16.4.2025 מטוס מדגם A320, של חברת TAP, היה בהנמכה לשדה התעופה של פורטו, כאשר הצוות דיווח על עשן בקוקפיט. המטוס המשיך לנחיתה על מסלול 17. שני בני אדם (לא נמסר האם נוסעים או אנשי צוות) פונו לבית החולים עקב שאיפת עשן.

  • Incident: PAL B773 over Pacific on Apr 9th 2025, smoke in cabin
  • Incident: American B772 near Memphis on Apr 10th 2025, smoke in cabin
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס